در دنیای واقعی خبری از افزونه‌های AdBlock برای حذف تبلیغات نیست، اما به‌نظر می‌رسد این وضعیت در حال تغییر است. یک مهندس نرم‌افزار اپلیکیشنی توسعه داده که با استفاده از واقعیت افزوده، بیلبوردها و تبلیغات محیطی را در دنیای واقعی شناسایی و مسدود می‌کند.

پروژه را ستین اسپانهوو، برنامه‌نویس بلژیکی، برای نسل پنجم عینک واقعیت افزوده‌ی Snap توسعه داده است. اپلیکیشن با کمک هوش مصنوعی جمنای گوگل، برندها و تبلیغات قابل مشاهده از طریق عینک را تشخیص می‌دهد و بلافاصله آن‌ها را با یک مربع قرمز می‌پوشاند و نام برند مسدودشده را نمایش می‌دهد.

در ویدیویی که از عملکرد سیستم منتشر شده، اپلیکیشن با دقت، تبلیغات موجود روی پوسترها، تابلوهای شهری و حتی روزنامه را شناسایی و پنهان می‌کند. نام برندها روی بسته‌بندی مواد غذایی نیز در تصویر فیلتر می‌شوند.

اسپانهوو می‌گوید پروژه هنوز در مراحل اولیه قرار دارد، اما آینده‌ای را تصور می‌کند که در آن افراد بتوانند «محتوای فیزیکی قابل مشاهده را تحت کنترل خود درآورند.» او می‌گوید در نسخه‌های بعدی شاید امکان جایگزینی مربع قرمز با تصاویر دلخواه یا یادداشت‌های شخصی فراهم شود.

اپلیکیشن موردبحث با استفاده از کتابخانه‌ها و رابط‌های برنامه‌نویسی منتشرشده در گیت‌هاب توسط اسنپ توسعه یافته و در حال حاضر فقط برای عینک‌های Spectacles آن شرکت قابل استفاده است. کاربران اپل ویژن پرو یا متا کوئست باید برای تجربه‌ی مشابه کمی بیشتر منتظر بمانند.

اسنپ، که بیشتر با اپلیکیشن اسنپ‌چت شناخته می‌شود، از سال ۲۰۱۶ مشغول توسعه‌ی عینک‌های واقعیت افزوده‌ بود. در شرایطی که بسیاری از شرکت‌ها مانند مایکروسافت و متا پروژه‌های واقعیت افزوده را به حالت تعلیق یا توقف درآورده‌اند، اسنپ با عرضه‌ی عینک‌های هوشمند Spectacles نسل پنجم به قیمت ۹۹ دلار در ماه برای توسعه‌دهندگان، همچنان در این مسیر پیش می‌رود.

هنوز کاربران معمولی به فناوری مذکور دسترسی ندارند، اما جهانی را تصور کنید که در آن می‌توانیم انتخاب کنیم چه چیزی یا چه کسی را ببینیم.

منبع: زومیت

source

توسط elmikhabari.ir