ماساتو کومازاوا، تهیهکنندهی بازی در گفتوگو با بلاگ پلی استیشن تاکید کرده که افزودن نمای سومشخص به بازی Resident Evil Village صرفاً در پاسخ به درخواست طرفداران انجام شد و این بهعنوان یک نمونه آزمایشی برای Requiem نبود:
«حالت سومشخص در Village صرفاً پاسخی به درخواستها بود و هیچگاه بهعنوان نمونهی اولیه برای Requiem در نظر گرفته نشد. بررسی روندهای گیمپلی اخیر نشان داد که بسیاری از بازیکنان ترجیح میدهند فقط از یکی از دو زاویهی دید اول یا سومشخص استفاده کنند. به همین دلیل، تصمیم گرفتیم در Requiem هر دو گزینه را ارائه دهیم تا همهی طرفداران مجموعه بتوانند از نسخهی جدید لذت ببرند.»
برخلاف تصور رایج، تغییر نمای دوربین در بازیهای سهبعدی صرفاً یک تنظیم ساده نیست، مخصوصاً در سبک ترس و بقا که تعادل و القای حس ترس بسیار ظریف و حیاتی است. کومازاوا میگوید:
«در بازیهای مدرن سهبعدی، شاید تغییر زاویهی دید کاری ساده بهنظر برسد، اما در ژانر ترس و بقا که ظرافت در ایجاد حس ترس اهمیت دارد، تفاوت میان دو زاویهی دید بسیار زیاد است. این موضوع فقط به مدلها و انیمیشنهای شخصیت محدود نمیشود، بلکه روی توازن گیمپلی، رابط کاربری، طراحی صدا و موارد دیگر هم تأثیر دارد. در واقع مثل این است که دو بازی مجزا را به طور همزمان توسعه میدهیم.»
source