به نقل از VGC، شرکت کپکام بهتازگی فاش کرده است که نسخهی ابتدایی بازی Resident Evil Requiem قرار بود تجربهای آنلاین یا جهانباز باشد، اما در نهایت به ساخت یک بازی تکنفرهی سنتی بازگشتند؛ تصمیمی که بهوضوح ریشه در بازخوردها و انتظارات طرفداران این مجموعه دارد.
در ویدئوی تازهای از دفترچهی توسعهی بازی که در اختیار اعضای وبسایت رسمی کپکام قرار گرفته، کوشی ناکانیشی، کارگردان بازی Resident Evil Requiem اشاره کرد که تیم توسعه زمان قابلتوجهی را صرف بررسی نسخهی آنلاین و جهانباز قسمت نهم بازی رزیدنت ایول کرده است:
«شاید شنیده باشید که شایعاتی در مورد نسخهای آنلاین یا جهانباز از Resident Evil وجود داشت. ما واقعاً مدتی را صرف آزمایش این ایدهها کردیم. اما در نهایت متوجه شدیم که این چیزی نیست که طرفداران میخواهند ببینند یا تجربه کنند. به همین دلیل، به نقطهی شروع بازگشتیم و طرحی نو ریختیم که در نهایت به Requiem منتهی شد.»
source