با وجود استقبال سرد از Vision Pro، کمپانی اپل قصد دارد با توسعه هفت محصول پوشیدنی، آینده محتوا را متحول کند.

به گزارش تکراتو و به نقل از androidheadlines، با وجود شروع ضعیف هدست Vision Pro، اپل همچنان به گسترش حضور خود در دنیای فناوریهای پوشیدنی واقعیت افزوده و ترکیبی امیدوار است.
طبق گزارشها، این شرکت در حال کار روی هفت دستگاه پوشیدنی جدید است که شامل نسخههای پیشرفتهتر Vision Pro و همچنین عینکهای هوشمند میشود.
در حال حاضر بیشتر کاربران از طریق گوشی، تبلت یا کامپیوتر محتوا را مصرف میکنند. اما اپل و دیگر شرکتها بهدنبال تغییری اساسی در این روند هستند. بر اساس گفتههای تحلیلگر شناختهشده، مینگچی کو، اپل قصد دارد با تولید دستگاههای پوشیدنی، تجربه استفاده از محتوا را متحول کند.
اپل پیش از این هم وارد دنیای هدستها شده بود. هدست Vision Pro در کنفرانس WWDC سال ۲۰۲۳ معرفی شد و یک سال بعد به بازار آمد. با این حال، قیمت بسیار بالا و کمبود اکوسیستم نرمافزاری باعث شد که این محصول موفقیتی در بازار کسب نکند.
اما این موضوع باعث عقبنشینی اپل نشده است. طبق اطلاعات منتشرشده از سوی مینگچی کو، اپل در حال کار روی چندین دستگاه پوشیدنی است که طی سالهای آینده بهتدریج وارد بازار خواهند شد.
اولین محصولی که انتظار میرود عرضه شود، نسل جدید Vision Pro خواهد بود که به تراشه M5 مجهز میشود. تولید انبوه آن از سهماهه سوم سال ۲۰۲۵ آغاز شده و احتمالا تا پایان همان سال به بازار میرسد.
بعد از آن نوبت به هدستی جدید به نام Vision Air میرسد که تولید انبوه آن برای سهماهه سوم سال ۲۰۲۷ برنامهریزی شده و سپس در سال ۲۰۲۸ نسل دوم Vision Pro نیز عرضه خواهد شد.
در کنار هدستها، اپل روی عینکهای هوشمند هم کار میکند. گفته میشود این شرکت قصد دارد عینکی شبیه به مدلهای Ray-Ban تولید کند که تولید انبوه آن از سهماهه دوم سال ۲۰۲۷ شروع شده و در همان سال عرضه میشود.
همچنین اپل احتمالا در سال ۲۰۲۸ یک مدل عینک XR نیز ارائه خواهد کرد. در نهایت، اپل روی یک وسیله جانبی نمایشی نیز کار میکند که تولید آن برای سهماهه دوم سال ۲۰۲۶ پیشبینی شده است.
اپل تنها شرکتی نیست که به دنبال تسخیر بازار هدستها و عینکهای هوشمند است. شرکتهایی مانند Meta و Snap مدتهاست که روی این حوزه تمرکز کردهاند.
بهویژه عینکهای هوشمند Meta با همکاری Ray-Ban به یکی از محصولات پرطرفدار تبدیل شدهاند و همکاری جدید این برند با Oakley نیز برای جذب کاربران با سلیقه ورزشیتر آغاز شده است.
در طرف دیگر، سامسونگ و Google نیز با پروژه مشترک Moohan که مبتنی بر پلتفرم Android XR است، قصد دارند وارد این بازار شوند.
با این حال، به نظر میرسد اپل در این رقابت از رقبای خود عقب افتاده است. باید دید با عرضه نسلهای جدید و نوآورانهتر، آیا این شرکت میتواند جایگاه خود را در این بازار تثبیت کند یا نه.