فیسبوک به‌تازگی از کاربران خواسته اجازه دسترسی به عکس‌های داخل گوشی‌شان را بدهند تا این تصاویر برای آموزش هوش مصنوعی مورد استفاده قرار گیرد.

قیمت روز گوشی های بازار ایران

به گزارش تکراتو و به نقل از androidheadlines، شرکت Meta حالا از کاربران فیسبوک درخواست کرده که به اپلیکیشن اجازه دهند به گالری تصاویر گوشی دسترسی پیدا کند تا این عکس‌ها به هوش مصنوعی این شرکت آموزش داده شوند.

پیش از این، فقط از تصاویر عمومی منتشرشده در Instagram یا Facebook استفاده می‌شد، اما حالا Meta پا را فراتر گذاشته و می‌خواهد از تصاویر شخصی ذخیره‌شده در گوشی هم استفاده کند.

هرچند این دسترسی اختیاری است و قابل بازگشت، اما در صورت موافقت، شرکت می‌تواند عکس‌های شما را تحلیل کرده و حتی نگه دارد، با این توجیه که محتوای تولیدی هوش مصنوعی را بهتر کند.

هوش مصنوعی به‌نوعی شبیه انسان‌هاست؛ یعنی کیفیت آموزش آن بستگی به اطلاعاتی دارد که دریافت می‌کند. به همین دلیل شرکت‌های هوش مصنوعی همیشه به دنبال جمع‌آوری هرچه بیشتر داده هستند. حالا فیسبوک هم می‌خواهد از عکس‌های موجود در گالری گوشی‌ها برای این منظور استفاده کند.

در نسخه جدید اپلیکیشن Facebook، ممکن است پیامی ظاهر شود که از شما اجازه بخواهد تا به عکس‌هایی که در گوشی دارید اما هنوز در فیسبوک منتشر نکرده‌اید، دسترسی پیدا کند. در این پیام گفته می‌شود این قابلیت برای کمک به تولید ایده‌های خلاقانه با استفاده از تصاویر دوربین است.

اما اگر با دقت بیشتری نگاه کنید، در پایین پیام نوشته شده که در صورت تایید، این عکس‌ها ممکن است توسط Meta AI تحلیل شوند. یعنی با این کار به فیسبوک اجازه می‌دهید به تصاویر شخصی‌تان دسترسی داشته باشد.

طبق سیاست‌های جدید Meta، این شرکت می‌تواند از اطلاعات شخصی‌ای که با آن به اشتراک گذاشته‌اید، استفاده کند یا آن‌ها را نگه دارد؛ آن هم با ادعای بهبود شخصی‌سازی عملکرد هوش مصنوعی.

خبر خوب این است که این ویژگی کاملاً اختیاری است و فیسبوک به‌صورت شفاف از کاربران درخواست اجازه می‌کند. اگر با این کار احساس راحتی نمی‌کنید، می‌توانید آن را رد کنید.

همچنین اگر به اشتباه گزینه تایید را زده‌اید، نگران نباشید. می‌توانید به تنظیمات اپلیکیشن بروید و این ویژگی را غیرفعال کنید. این گزینه در بخش تنظیمات و زیرمجموعه‌ای به نام Camera Roll Sharing Suggestions قرار دارد.

سخنگوی Meta به نام ماریا کوبتا در گفت‌وگویی با TechCrunch تأیید کرده که این قابلیت به‌صورت آزمایشی در حال اجراست. او گفته که شرکت در حال بررسی راه‌هایی برای ساده‌تر کردن اشتراک‌گذاری محتوا در فیسبوک است؛ از جمله پیشنهاد محتوای آماده و منتخب از گالری کاربران.

source

توسط elmikhabari.ir