با اعلام رسمی معمار ارشد پلی استیشن 5، کنسول PS5 Pro در سال میلادی آینده پشتیبانی از FSR 4 را دریافت خواهد کرد.

یکی از ویژگی‌های پلی استیشن 5 پرو که به‌شدت توسط سونی تبلیغ شد، فناوری PSSR یا Playstation Spectral Super Resolution بود. یک تکنولوژی برای آپسکیل کردن تصویر با استفاده از هوش مصنوعی که به‌شکلی انحصاری برای این کنسول ساخته شده بود. اما در حالی که هنوز یک سال کامل از عرضه پلی استیشن ۵ پرو نگذشته، به‌صورت رسمی تایید شد که FSR 4 با انتشار در سال ۲۰۲۶ برای این کنسول، جایگزین PSSR خواهد شد.

مارک سرنی، معمار ارشد کنسول‌های PS5، در مصاحبه‌ای با Tom’s Guides درباره این ارتقای گرافیکی صحبت کرد. سرنی مدعی شد که به‌لطف همکاری پلی استیشن با شرکت AMD روی Project Amethyst، روند کار روی این تکنولوژی آپسکیلینگ جدید «سریع‌تر از انتظارات» پیش رفته است. الگوریتم حاصل از Project Amethyst در نهایت به FSR 4 ختم شد که هم‌اکنون روی سری کارت‌های گرافیک جدید AMD در دسترس قرار دارد و سال آینده نیز به پلی استیشن ۵ پرو خواهد آمد. سرنی همچنین تاکید کرد که این تکنولوژی به‌صورت کامل برای این کنسول در دسترس قرار می‌گیرد و خبری از یک نسخه ناقص و محدود نخواهد بود.

سرنی همچنین توضیح داد که همکاری پلی استیشن با AMD قرار نیست یک تکنولوژی انحصاری باشد و آن‌ها می‌خواهند صنعت را رو به جلو هل دهند. به عبارت دیگر، تمام مشتریان شرکت AMD می‌توانند آزادانه از FSR 4 استفاده کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که FSR 4 نسبت به نسخه‌های پیشین این فناوری پیشرفت قابل توجهی داشته و حالا می‌تواند رقابت بسیار نزدیک‌تری با DLSS انویدیا داشته باشد.

در نهایت جا دارد اشاره کنیم که FSR 4 برای پلی استیشن ۵ معمولی در دسترس قرار نخواهد گرفت، چرا که این کنسول فاقد سخت‌افزار لازم برای استفاده از آن است.

source

توسط elmikhabari.ir