مدیر استودیوی Larian و کارگردان بازی تحسین شده Baldur’s Gate 3 با دفاع از بازی‌های باکیفیت اعلام کرد که بازی‌ها برای موفقیت نیازی به رایگان بودن ندارند؛ فقط باید واقعاً خوب ساخته شوند، همان‌طور که Baldur’s Gate 3 نشان داد.

سِوِن وینکه، مدیر ارشد بخش نشر استودیو Larian سازنده بازی Baldur’s Gate 3، در واکنش به بحث‌های رایج پیرامون مرگ بازی‌های تک‌نفره و قیمت‌گذاری بازی‌ها، تاکید کرده که بازی‌ها نیازی به رایگان بودن ندارند؛ تنها کافی‌ست کیفیت بالایی داشته باشند تا دیده شوند و موفق شوند.

وینکه در شبکه اجتماعی X نوشت:

هر سال همین موقع‌ها است که می‌گویند بازی‌های تک‌نفره مرده‌ هستند. تخیلتان را به کار بیندازید. آنها نمرده‌اند. فقط باید خوب باشند.

او با این اظهارات، به‌طور ضمنی از مدل‌های رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای نیز انتقاد کرده و از ارزش بازی‌های باکیفیت دفاع کرده است.

بازی Baldur’s Gate 3، که تابستان ۱۴۰۲ عرضه شد، بدون هیچ‌گونه پرداخت درون‌برنامه‌ای یا مدل سرویس‌محور توانست با رکورد بیش از ۸۷۵ هزار بازیکن هم‌زمان در استیم و دریافت امتیازات فوق‌العاده از سوی منتقدان، به موفقیتی بی‌سابقه دست یابد.

به گفته وینکه، مشکل اصلی این نیست که مردم حاضر نیستند پول بدهند، بلکه مشکل از کیفیت پایین بسیاری از بازی‌های پولی است. او اضافه کرد:

اگر یک بازی واقعاً خوب باشد، مردم برای آن پول پرداخت خواهند کرد. بازی‌های ضعیف هستند که ارزش ندارند، نه کل صنعت.

موفقیت Larian و بازی Baldur’s Gate 3 نمونه روشنی از این واقعیت است که هنوز هم بازی‌های باکیفیت «به‌ویژه آثار داستان‌محور و تک‌نفره» می‌توانند در بازار امروز بدرخشند و نیازی به رایگان بودن یا سرویس‌محور شدن ندارند.

source

توسط elmikhabari.ir