بازی Donkey Kong Bananza در ابتدا برای Nintendo Switch 1 برنامهریزی شده بود، اما تخریب محیطی و ویژگیهای خاص آن باعث شد به Switch 2 منتقل شود.
بازی Donkey Kong Bananza قرار است در تاریخ ۱۷ ژوئیه (۲۶ تیر ۱۴۰۴) برای Nintendo Switch 2 منتشر شود، اما این بازی در ابتدا برای Nintendo Switch 1 برنامهریزی شده بود. در مصاحبهای جدید، کنتا موتوکورا (تهیهکننده) و کازویا تاکاهاشی (کارگردان بازی) فاش کردند که روند توسعه این عنوان از نسخه اصلی سوئیچ آغاز شده است.
در گفتوگو با سایت IGN، موتوکورا گفت که با پیشرفت ساخت بازی، تیم توسعه متوجه شد که مکانیکهای طراحیشده برای این عنوان بیشتر با سختافزار جدید سازگار هستند. تاکاهاشی نیز اضافه کرد که تخریب محیط یکی از اجزای کلیدی بازی است که نمیتوان از آن چشمپوشی کرد. او گفت:
تخریب، گیمپلی محوری بازی است. این موضوع به ما امکان داد تا در سختافزار جدید، تنوعی بسیار غنی از متریالها و تغییرات گسترده در محیط خلق کنیم. وقتی تخریب بهعنوان گیمپلی اصلی در نظر گرفته میشود، یکی از لحظات مهمی که میخواستیم حفظ شود، زمانی است که بازیکن به بخشی از زمین نگاه میکند و با خود میگوید: آیا میتوانم این را خراب کنم؟ این لحظهای است که حس شگفتی بزرگی را برای بازیکن ایجاد میکند و به بهترین شکل در Switch 2 پیادهسازی شد.
تاکاهاشی همچنین اشاره کرد که تنها قدرت پردازش Switch 2 نبود که آنها را جذب کرد، بلکه ویژگیهایی مثل کنترل ماوس نیز در تصمیم آنها مؤثر بود؛ قابلیتی که در حالت همکاری دونفره به بازیکن دوم اجازه میدهد انفجارهای صوتی پائولین را کنترل کند یا در حالت DK Artist به خلق اشکال و مجسمههای وکسل بپردازد.
در کنار این عنوان که اولین بازی سهبعدی Donkey Kong در بیش از ۲۵ سال گذشته است، بازی Mario Kart World نیز در ابتدا برای Switch 1 برنامهریزی شده بود، اما با توجه به ویژگیهای جدیدی که برای این عنوان مسابقهای در نظر گرفته شده، توسعه آن نیز به کنسول جدید منتقل شده است.


source