تعدیل نیروی بزرگ اخیر مایکروسافت قربانیان زیادی داشت که یکی از آن‌ها ریبوت بازی خاطره‌انگیز Perfect Dark بود. بر اساس گزارشات، علاوه بر خود بازی، استودیوی سازنده‌ی آن یعنی The Initiative نیز به صورت کامل بسته شده است. اما قبل از تمامی این اتفاقات، این ریبوت یکی از مورد انتظار‌ترین آثار ایکس باکس به حساب می‌آمد و قرار بود نگاهی کاملا جدید به تجربه‌ی مامور مخفی، جوانا دارک، داشته باشد. تریلر گیم‌پلی منتشر شده در سال ۲۰۲۴، گواه همین قضیه بود و آزادی شما در پیشروی در داستان به شکلی که دوست داشتید را نشان می‌داد. به همین دلیل ما در ویجیاتو تصمیم گرفته‌ایم نگاهی به هر آنچه که از بازی لغو شده Perfect Dark می‌دانستیم داشته باشیم.

جزئیات بازی Perfect Dark


لغو شدن بازی

روند ساخت بازی Perfect Dark در تاریخ ۱۱ تیر به صورت رسمی، متوقف شد. این اتفاق ناامیدکننده پی تعدیل نیروی بزرگ در تمامی بخش‌های مایکروسافت پیش آمد. همچنین The Initiative، استودیوی تاسیس شده توسط ایکس باکس که زیرمجموعه Xbox Game Studios بود و برای ساخت ریبوت Perfect Dark انتخاب شد نیز بسته شد.

با وجود رونمایی موفق از گیم‌پلی در شوکیس ایکس‌باکس در سال ۲۰۲۴، شایعات زیادی در مورد روند ساخت پر چالش Perfect Dark شنیده می‌شد. به گفته‌ی بسیاری، این ریبوت در سال ۲۰۲۲ به صورت کامل از لحاظ خلاقانه، دوباره بازسازی شده بود.

تاریخ انتشار

در حالی که ایکس‌باکس هرگز تاریخ رسمی‌‌ برای پروژه‌ی Perfect Dark مشخص نکرد، بسیاری انتظار انتشار آن در سال ۲۰۲۶ را داشتند. متاسفانه با تعطیلی سازنده‌ی اصلی یعنی The Initiative در پی تعدیل نیروی مایکروسافت، کار روی این ریبوت به صورت کامل متوقف شده است.

پلتفرم‌ها

Perfect Dark قرار بود برای Xbox Series X و کامپیوترهای شخصی منتشر شود و در همان روز عرضه به صورت رایگان در سرویس گیم‌پس آلتیمیت، موجود باشد. البته که با توجه به تغییر سیاست‌های ایکس باکس، انتظار می‌رفت که این بازی هم برای کنسول‌های پلی‌استیشن عرضه شود.

داستان بازی

پروژه Perfect Dark به گونه‌ای طراحی شده بود که ریبوتی برای کل سری باشد و به تمامی بازیکنان اجازه بدهد به سادگی وارد دنیایی بشوند که قرار است ۲۵ سالگی خود را در سال ۲۰۲۵ جشن بگیرد. شما در نقش Joanna Dark، یکی از ماموران سطح بالای dataDyne قرار می‌گرفتید که برای تحقیق در مورد ریشه‌های The Cascade، تعدادی بلای طبیعی که مناطق بزرگی از جهان را برای زندگی انسان‌ها نابود کرده‌اند، به قاهره می‌رفت.

دارک بعد از تبدیل این پایتخت به بهشتی جدا شده از باقی جهان، به قاهره اعزام می‌شود. این اتفاق در پی تلاش‌های شرکتی بزرگ به نام Core Mantis برای اعمال راه‌حلی به نام GEN Network که محیط‌زیست را به تعادل می‌رساند، رخ می‌دهد. دارک باید انگیزه های این شرکت را بررسی و تحت تعقیب‌ترین خلافکار دنیا یعنی Daniel Carrington را در همین حین پیدا کند.

فضای بازی

ریبوت Perfect Dark قرار بود در نسخه‌ای از زمین در «آینده‌ای نزدیک» که توسط فجایع جهانی آسیب دیده اتفاق بیفتد. فجایعی که هر کدام، محیط‌های زیست سرتاسر جهان را بیشتر به نابودی نزدیک کرده بودند. در این نقطه جوآنا دارک، یک مامور سطح بالای dataDyne به صورت مخفی فرستاده شده بود تا کسی که پشت کشفیات تکنولوژی‌ که زندگی میلیون‌ها نفر را تهدید کرده پیدا کند. ریبوت Perfect Dark در صورت انتشار، بیشتر در قاهره، پایتخت مصر، اتفاق می‌افتاد.

گیم‌پلی

استودیوی The Initiative قصد داشت بهترین تجربه‌ی مامور مخفی بودن را ارائه دهد و بر اساس چیزی که ما تا به الان از گیم‌پلی Perfect Dark دیده‌ایم، به نظر می‌آید که استودیو اصلا از تحقق این امر دور نبوده است. این ریبوت که به عنوان اثری اول شخص در سبک اکشن ماجراجویی در نظر گرفته شده بود، قرار بود مخلوطی از سیستم حرکتی سریع، گجت‌های سطح بالا همراه با استفاده از اسلحه‌ها و مبارزات نزدیک را ارائه دهد. در نتیجه شما می‌توانستید تعیین کنید که جوانا دارک چگونه جاسوسی خواهد بود. گیم‌پلی بازی به طرز فوق‌العاده‌ای بی‌نقص به نظر می‌رسید و اولین تریلر آن شباهت فراوانی به سری Deus Ex داشت.

دیگر اطلاعات منتشر شده توسط The Initiative حاکی از آن بودند که شما می‌توانستید خطرهای مختلف را به دو روش کشنده و غیرکشنده از بین ببرید. جوآنا توانایی تغییر تنظیمات اسلحه‌ی خود از حالت تیرهای کشنده به تیرهای بیهوش کننده را داشت و قابلیت‌های قابل آزادسازی وجود داشتند که به او اجازه‌ی کشتن چند دشمن به صورت همزمان را می‌دادند. گجت‌های فراوانی برای استفاده ساخته شده بودند. Vocal Analysis به شما اجازه‌ می‌داد با بررسی صدای یک NPC، نسخه‌ای تقلبی از آن را بسازید و بدین طریق سیستم‌های امنیتی را غیرفعال کنید، این در حالی بود که Manipulation با استفاده از المان‌های محیط، توانایی ایجاد حواس‌پرتی‌های مختلف برای دشمنان را می‌داد. همچنین اسکنری وجود داشت که استفاده از آن به شما کمک می‌کرد تا اطلاعات بیشتری از جهان اطراف بدست بیاورید. هر چه نباشد، اطلاعات برای کار یک مامور سطح بالا، بسیار کلیدی هستند.

روند ساخت بازی Perfect Dark

پروژه ریبوت بازی Perfect Dark توسط The Initiative و Crystal Dynamics در دست ساخت قرار داشت. استودیوی اول، در سال ۲۰۱۸ تاسیس شد و مدیریت آن برعهده‌ی Darrell Gallagher بود که اتفاقا نقشی کلیدی در زنده‌سازی سال ۲۰۱۳ سری Tomb Raider در کریستال داینامیکس داشت.

همکاری بین دو استودیو در شرایطی آغاز شد که حواشی فراوانی در مورد ناتوانی The Initiative در حفظ کارکنان خود با پیچیده‌تر شدن روند ساخت Perfect Dark، وجود داشت. گلگر در مصاحبه‌ای بعد از این اتفاقات گفته بود: «ساخت استودیویی که قصد دارد فرنچایزی محبوب را دوباره زنده کند، به هیچ وجه کار آسانی نیست. تغییر کارکنان غیرعادی نیست، به خصوص در زمان آشوب‌های جهانی دو سال گذشته و کارهای فراوانی که برای ما در راستای رساندن تجربه‌ای فوق‌العاده از Perfect Dark برای بازیکنان وجود دارد.»

در سال ۲۰۲۱ مایکروسافت اعلام کرد که The Initiative جهت تکمیل روند ساخت ریبوت Perfect Dark، همکاری‌ را با کریستال داینامیکس، سازنده بازی‌های توم ریدر ۲۰۱۳ و دنباله آن یعنی Rise of The Tomb Raider، آغاز کرده است. در بیانیه‌ای استودیوی The Initiative توجه‌ها را به «تیم سطح جهانی‌ که پشت بازی‌هایی با محور شخصیت اصلی مانند توم ریدر قرار دارد» و کمک خواهد کرد تا «این تجربه‌ی اول شخص جاسوسی و هیجان انگیز را برای نسلی جدید بیاورد» جلب کرد. کریستال داینامیکس در سال ۲۰۲۲ توسط Embracer Group از اسکوئر انیکس خریداری شد، اما از آن زمان تایید کرد که به عنوان سازنده‌ی مشترک، کار روی پرفکت دارک جدید را ادامه خواهد داد.

در تاریخ ۱۱ تیر تایید شد که بعد از تعدیل نیرو در مایکروسافت و بخش ایکس‌باکس، استودیوی The Initiative بسته شده و در نتیجه روند ساخت Perfect Dark نیز به پایان رسیده است.

source

توسط elmikhabari.ir