یکی از قابلیتهای جدید، ویژگی «تماس تجاری» است که با استفاده از هوش مصنوعی، بهنمایندگی از کاربر با کسبوکارهای محلی تماس میگیرد تا اطلاعاتی مانند قیمت خدمات را جمعآوری کند. هدف این قابلیت، آسانتر کردن دسترسی کاربران به اطلاعات موردنیاز، بدون نیاز به تماس مستقیم تلفنی با افراد است.
گوگل از ماه ژانویه، آزمایش این ویژگی را با شرکتکنندگان برنامه آزمایشی Search Labs آغاز کرده است.
برای استفاده از این قابلیت، کافی است کاربر عبارتی مانند «آرایشگاه حیوانات نزدیک من» را جستوجو کند. در نتایج جستوجو، گزینهای با عنوان «بررسی قیمت با کمک هوش مصنوعی» نمایش داده میشود.
پس از انتخاب این گزینه، چند سؤال از کاربر پرسیده میشود تا هوش مصنوعی بتواند اطلاعات دقیقتری از کسبوکارهای محلی جمعآوری کند. برای مثال، از کاربر پرسیده میشود که حیوان خانگیاش چیست، به چه خدماتی نیاز دارد و چه زمانی مایل است این خدمات را دریافت کند. سپس، سیستم هوشمند گوگل با کسبوکارهای مربوطه تماس میگیرد و اطلاعات لازم را بهدست میآورد.
قابلیت جدید تماس تجاری بهتدریج برای همه کاربران جستوجوی گوگل در ایالات متحده فعال خواهد شد. همچنین، کاربران سرویسهای Google AI Pro و AI Ultra از امکانات گستردهتری در استفاده از این ویژگی بهرهمند خواهند شد.
source