طبق ادعای سازندگان، EA Sports FC 26 «اجتماعمحورترین نسخهی این مجموعه تا به امروز» خواهد بود. تغییری که خود را در سطح جزئیات و طراحی سیستمهایی نشان میدهد که با تمرکز بر بازخورد جامعهی کاربری شکل گرفتهاند. بخش قابل توجهی از این نسخه به چیزی اختصاص دارد که EA آن را «اصول گیمپلی» مینامد. فهرستی از تغییرات بنیادی که هدف آنها کاهش ناهماهنگیهای تجربهی بازی و افزایش شفافیت در حرکتها و تصمیمگیریهای داخل زمین است. برخی از این تغییرات شامل موارد زیر هستند:
- دریبلزنی روانتر و پاسخگوتر
- حرکتهای مشخصتر و حذف سبکهای دویدن بینابینی
- دروازهبانهایی با واکنش بهتر، دفع توپ به خارج زمین یا به همتیمیها
- تکلهایی که توپ را حفظ میکنند یا به بازیکن خودی برخورد میدهند، نه حریف
- حذف کامل سیستم شوت زماندار (Timed Finishing)
- امکان شوت زمینی کمقدرت برای همهی بازیکنان با دوبار زدن دکمهی شوت
یکی از تغییرات مشهود بازی EA Sports FC 26، حذف سبکهای دویدن ترکیبی نظیر Controlled Lengthy است. حالا سه دستهی مشخص یعنی Explosive ،Controlled و Lengthy باقی ماندهاند. این اقدام گامی در جهت حذف رفتارهای غیرقابل پیشبینی برخی بازیکنان در مسابقات است. دو مورد از بزرگترین نارضایتیهای بازیکنان در سالهای اخیر، یکی واکنشهای ضعیف دروازهبانها به شوتهای برگشتی بود و دیگری بازگشت مکرر توپ به مهاجمان پس از تکل موفق بوده است. بهنظر میرسد EA اینبار بهطور مشخص روی این دو موضوع تمرکز کرده است.
در بازی EA Sports FC 26 دروازهبانها کنترل بیشتری روی توپهای برگشتی دارند و بهجای آنکه توپ را کورکورانه به مرکز زمین بازگردانند، تلاش میکنند آن را یا به خارج زمین یا به همتیمیهای نزدیک خود ارسال کنند. همچنین سیستم رهگیری توپ توسط دروازهبانها بازطراحی شده تا از گلهای ناشی از شوتهای سبز (Green-Timed Finesse و Trivela) تا حد زیادی جلوگیری شود. از سوی دیگر، مسیر حرکت توپ پس از تکل نیز بازطراحی شده تا دیگر مانند گذشته، توپ بلافاصله و غیرمنطقی به پای بازیکن حریف بازنگردد.
source