در‌حالی‌که طرفداران منتظر عرضه نسخه ریمیک بازی Final Fantasy Tactics با نام Final Fantasy Tactics: The Ivalice Chronicles هستند، جزئیات جدیدی از روند توسعه این پروژه منتشر شده است که دلیل بازسازی کامل آن را روشن می‌کند. کازوتویو ماهیرو، کارگردان نسخه جدید که در ساخت نسخه اصلی نیز به‌عنوان طراح رویدادها حضور داشت، در مصاحبه‌ای جدید فاش کرد که کد منبع بازی اصلی محصول سال ۱۹۹۷ به‌طور کامل از بین رفته است.

به نقل از VGC، ماهیرو در این رابطه توضیح داد: «این روش [حذف کدها] در آن زمان کاملا مرسوم بود. ما ابزارهای مؤثر مدیریت منابع امروزی را در اختیار نداشتیم و بازی‌ها را با بازنویسی کدهای قبلی در هر بار رفع باگ یا افزودن زبان جدید، توسعه می‌دادیم.»

این کشف باعث شد تا تیم توسعه به جای استفاده از شبیه‌ساز برای اجرای نسخه کلاسیک، تصمیم به بازسازی کامل بازی بگیرد. ماهیرو می‌گوید: «استفاده از شبیه‌ساز این امکان را به ما نمی‌داد که حتی برای بازآفرینی دقیق نسخه اصلی، اصلاحات و بهبودهای جزئی و دقیقی را اعمال کنیم. پس از تحلیل‌های فراوان، به این نتیجه رسیدیم که بهترین راه برای اطمینان از مطابقت بازی با استانداردهای امروزی و در عین حال وفاداری به نسخه اصلی، بازسازی کامل آن است.»

نسخه ریمیک با عنوان Final Fantasy Tactics: The Ivalice Chronicles شامل دو حالت خواهد بود: یک نسخه کلاسیک برای تجربه کاملا وفادارانه به بازی اصلی و یک نسخه بهبودیافته با استانداردهای مدرن.

این بازی نقش‌آفرینی تاکتیکی که در ابتدا برای کنسول پلی استیشن ۱ عرضه شده بود، قرار است در تاریخ ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) برای پلتفرم‌های پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس | اس و کامپیوتر منتشر شود.

source

توسط elmikhabari.ir