سال ۲۰۲۵ را میتوان یکی از بهترین سالها برای هواداران Ninja Gaiden در نظر گرفت. بعد از مدتها بیخبری کامل، شاهد معرفی سه نسخهی جدید از این سری محبوب بودیم که جدیدترین آنها یعنی Ninja Gaiden Ragebound، بهزودی منتشر خواهد شد. این بازی با بازگشت به سبک اصلی سری یعنی اکشن ساید اسکرولر و مدرنسازی آن، قصد دارد تجربهای فراتر از نوستالژی ساده را به بازیکن ارائه دهد. به همین دلیل ما در ویجیاتو تصمیم گرفتیم به جزئیاتی همچون گیمپلی، درجهی سختی و هر آنچه که باید از بازی Ninja Gaiden Ragebound بدانید نگاهی داشته باشیم.
جزئیات بازی Ninja Gaiden Ragebound
تاریخ انتشار، پلتفرمها و قیمت

بازی Ninja Gaiden: Ragebound برای کنسولهای نسل جدید و قدیم پلیاستیشن و ایکسباکس به همراه نینتندو سوییچ و کامپیوترهای شخصی، در تاریخ ۹ مرداد منتشر خواهد شد. در حالی که قیمت دیجیتالی بازی هنوز تا به این لحظه اعلام نشده است، اگر قیمت عرضههای فیزیکی را در نظر بگیریم، میتوانیم انتظار برچسب قیمتی ۴۰ دلاری را داشته باشیم. نسخههای فیزیکی گفته شده، برای PS5 و نینتندو سوییچ در قالب Special Edition جهت پیشخرید موجود هستند. این نسخهی خاص که قیمتی ۷۰ دلاری دارد، شامل نقشهی پارچهای، چهار پین فلزی، مدالی دو طرفه، پوستر و جعبهی کالکتوری میشود و در تاریخ ۲۱ شهریور منتشر خواهد شد. در حال حاضر خبری از عرضهی فیزیکی برای ایکسباکس و عرضه برای نینتندو سوییچ ۲ وجود ندارد.
برنامهای برای محتوای پس از عرضه مانند بستههای الحاقی نیز اعلام نشده است. البته که شاید در آینده اوضاع تغییر کند.
بازی در خط زمانی سری کجا قرار میگیرد؟

برای جواب دادن به این سوال باید مقداری به عقب و سال ۱۹۸۸ برگردیم. ریو هایابوسا (Ryu Hayabusa) بعد از مرگ پدر، سفر خود را به سمت آمریکایی قدیمی اما آیندهنگرانه برای انتقام شروع میکند. در حالی که او از Ninja Gaiden I تا Ninja Gaiden III، مشغول سلاخی دشمنان با کاتانا در آمریکا است، روستای هایابوسا در شرایطی عجیب قرار میگیرد. پورتالی رمزآلود درست بعد از ترک روستا توسط ریو، تشکیل شده و شیاطین میتوانند به راحتی از طریق آن وارد جهان شوند. در نبود ریو، شاگرد او یعنی کنجی موزو (Kenji Mozu)، شخصیت اصلی Ninja Gaiden: Ragebound، برای نجات روستا از دست شیاطین غارتگر وارد عمل میشود. بر این اساس به نظر میآید اتفاقاتی که در Ragebound شاهد آنها خواهیم بود، از نظر زمانی در کنار ماجراجوییهای ریو در Ninja Gaiden سال ۱۹۸۸، پیش میروند.
بخش پیشدرآمد

قبل از شروع داستان Ragebound، بازیکنان با یک پیشدرآمد قابل بازی آشنا میشوند که در آن فرمان پدر ریو و همچنین مرگ او اجرا میشوند. سری Ninja Gaiden همواره کاتسینهای سینماتیک جذابی داشته است، مانند دوئل تماشایی پدر ریو هایابوسا در آغاز نسخهی اصلی سال ۱۹۸۸ که کاتسینی به این کیفیت را در آن زمان تا به حال ندیده بودیم. بازی Ninja Gaiden: Rebound به بازیکنان اجازه میدهد لحظات این چنین را در بازی تجربه کنند؛ وقایعی که به مرگ هایابوسای پدر و سپس آغاز ماجراجویی پسر، ختم میشوند.
درجه سختی بسیار بالا

بخش بزرگی از میراث Ninja Gaiden، از زمان آرکیدها و کنسول NES تا دوران نسخههای سه بعدی، درجهی سختی بیرحمانهی آن بوده است. سایداسکرولرهای ۸ و ۱۶ بیتی به خصوص، چالشهای مجازات کنندهای داشتند و نیازمند زمانبندی به شدت دقیق برای گذر از مبارزات بودند. چنین سقف مهارتی را شاید دیگر در اکثر گیمرهای مدرن نبینیم، اما اگر فکر میکنید به اندازهی کافی آماده هستید، بازی Ninja Gaiden: Ragebound با درجه سختی به شدت بالا منتشر میشود که بعد از اتمام تمامی مراحل برای بار اول، در دسترس قرار میگیرد.
درجه سختی عادی، چالش فراوانی ندارد

دچار اشتباه نشوید، Ninja Gaiden: Ragebound بازی آسانی نخواهد بود اما برای هماهنگی با روند همیشگی سری، چالشهای دردناک را با مدرنسازی به کمک کنترلهای پویا و طراحی مراحل دقیق، ترکیب میکند. اکشن سریع و نرم Ragebound به چشم میآید. در نتیجه، هر اشتباهی که رخ دهد به لطف طراحی خوب بازی، مستقیما به ناتوانی بازیکن برمیگردد. بعد از به خاطر سپردن طراحی هر مرحله و یادگیری زمانبندیها، حتی گیمرهایی با تواناییهای نه چندان بالا میتوانند از حس سختی مجازات کننده عبور کنند.
گیمپلی و طراحی مبارزات

پیشروی در Ragebound حول محور طراحی مراحل کلاسیک شکل گرفته که کامل کردن هرکدام از آنها نیازمند ترکیبی از پلتفرمینگ بی نقص و مبارزات دقیق است. بعد از پایان هر مرحله، بازیکنان بر اساس مدت زمان صرف شده برای تکمیل آن، تعداد دشمنان کشته شده و روش استفاده شده برای کشتن آنها (مانند استفاده از کمبوها، قدرتهای اضافه و موارد این چنین)، نمرهای دریافت میکنند.
چالش مبارزات روند «نوار سلامتی بزرگتر دشمن مساوی با درجهی سختی بیشتر است» را دنبال نمیکند. در حقیقت اکثر اوقات دشمنان حاضر در Ninja Gaiden: Ragebound با یک برش کاتانا و یا پرتاب Kunai، از بین میروند. طراحی مبارزات به هر شکل دیگری، این حس را میداد که کنجی قبل از ورود به میدان مبارزه، باید بیشتر تمرین میکرده است. بله، او شاگرد ریو به حساب میآید اما لوازمی که در دست دارد برای مبارزات بهترین انتخاب هستند. پس در حالی که تمامی دشمنان میتوانند با تک ضربهها کشته شوند، درجهی سختی از طریق نیاز بیشتر به زمانبندی بی نقص و تعداد فراوان دشمنان، مدام به سمت بالا حرکت میکند. چالش بیشتر به شکل هالهی رنگی دور هر دشمن میآید که سلاح پیشنهادی برای کشتن آنها را مشخص میکند. هالههای آبی رنگ به معنای استفاده از کاتانا هستند در حالی که هالههای بنفش استفاده از Kunai برای حمله از راه دور را پیشنهاد میکنند. البته که دشمنان را میتوانید به هر شکلی که دوست دارید شکست دهید، اما استفاده از سلاح پیشنهادی بر اساس هالهی دور آنها، قدرتی اضافه به نام Hypercharge را فعال میکند. در ادامه این قابلیت را به صورت کامل توضیح میدهیم.
قابلیت Hypercharge

درست است که گفتیم تمامی دشمنان Ragebound با یک ضربه کشته میشوند، اما این مسئله برای تعداد کمی از آنها صدق نمیکند. برخی از دشمنان کنجی آزمونهای سختگیرانهتری را ارائه میدهد، اما او کلکی پنهان در دست دارد: قابلیت Hypercharge. او میتواند در لحظات سخت، بخشی از نوار سلامتی خود را برای رسیدن به شرایط Hypercharge فدا کند، اما بهترین روش برای فعالسازی این قدرت شکست دشمنان با توجه به هالهی رنگی اطرافشان به حساب میآید. برای مدتی بعد از فعال شدن Hypercharge، کنجی میتواند ضربهای محکمتر که توانایی به زمین انداختن دشمنان سختتر را دارد، اجرا کند. وقتی که صفحه با انواع مختلفی از دشمنان پر میشود، استفاده درست از مهارتها الزامی میشود. پازلی دشوار برای استفاده از هالههای رنگی جهت شکست دشمنان بزرگتر تنها با یک ضربه.
دو شخصیت قابل بازی

کنجی تنها شخصیتی نیست که بازیکنان Ragebound میتوانند کنترل آن را در دست بگیرند. در بخشی از داستان بازی Ninja Gaiden: Ragebound، کوموری (Kumori) عضو گروه رقیب خانوادهی هایابوسا یعنی Black Spider، وارد ماجرا میشود که با وجود ایدههای متفاوت، سرنوشت مشترکی با کنجی دارد. این دو با یکدیگر همکاری را آغاز میکنند. به عنوان یک Spector، کوموری دسترسی به جهانی دیگر (Underworld) دارد و میتواند در آنجا به شکلی که کنجی نمیتواند، کارهایی را انجام دهد. به عنوان مثال، پرتاب Kunaiهایی که به جهان اصلی، تلهپورت میکنند. وظیفهی او عبور از موانع با محدودیت زمانی، جهت باز کردن راههای جدید برای پیشروی کنجی است. این شخصیت وسایل جدیدی را هم به کنجی هدیه میهد. یک داس قابل پرتاب و قابلیت Ragebound Arts که تمامی دشمنان را یکجا از بین میبرد.
المان Guillotine Boost

این المان جدید از حفظ روند گیمپلی Ragebound اطمینان حاصل میکند، البته که این اتفاق بعد از ماهر شدن در استفاده از آن ممکن میشود. به صورت خلاصه، المان Guillotine Boost، قابلیت پرش در هوا با استفاده از هرچیزی که در اطراف یا زیر پای کنجی به محض فرود وجود دارد، به حساب میآید. کنجی میتواند با استفاده کلهی دشمنان، آیتمهای پرتابی، برخی از حملات دشمنان، موانع و لوازم موجود در محیط و هرچیز دیگری در هوا باقی بماند. میتوانید چندین Guillotine Boost را برای رسیدن به مکانهایی دور از دسترس به یکدیگر زنجیر کنید و حتی از آنها بر اساس چیزی که تا به الان از گیمپلی Ninja Gaiden: Ragebound دیدیم، برای حفظ ریتم مبارزه، در کنار استفاده از کشتنها با توجه به هالهی رنگی و قابلیت Hypercharge برای گذر بدون مزاحمت از مراحل، بهره ببرید.
تجربهی دوباره مراحل جوایزی را اهدا میکند

بازی در سبک اکشن سایداسکرولر که روح سه نسخهی اصلی را زنده نگه میدارد و طراحی اکثرا خطی را به یکی از نقاط قوت خود تبدیل میکند. اقدام به تجربهی دوبارهی مراحل برای یادگیری حرکات دشمنان، آشنایی با طراحی مرحله، دریافت نمرههای بالاتر و زمانهای اتمام کوتاهتر، به تنهایی بسیار لذت بخش است. آیتمهای قابل جمعآوری (کالکتیبل) هم حضور دارند. با این وجود، کمی فاصله گرفتن از مسیر اصلی با کنجی یا کوموری، میتواند به یک پازل پلتفرمینگ یا آیتمی جالب یا حتی واحد پولی که میتوانید از آن در مغازهی موراماسا (Muramasa) استفاده کنید، ختم شود.
سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی در کامپیوترهای شخصی
برای اجرای Ninja Gaiden: Ragebound در کامپیوتر شخصی خود، حداقل نیاز به پردازندهی Intel Core Duo E8300 یا AMD Phenom II X2 550 و پردازندهی گرافیکی NVIDIA GeForce GT 220 یا AMD Radeon HD 4550 ( هر دو 1GB) دارید. مشخصات پیشنهادی برای اجرای بازی به صورت ۶۰ فریم و با کیفیت تصویر ۱۰۸۰p که صفحهی بازی در استیم نیز آن را تایید میکنند، شامل پردازندهی Intel Core Quad Q8300 یا AMD Phenom II X3 710 و پردازندهی گرافیکی NVIDIA GeForce GT 640 4GB یا AMD Radeon R7 250 2GB میشوند. چه با مشخصات پیشنهادی و چه با حداقل امکانات به سراغ این اثر بروید، نیاز به حداقل ۶ گیگابایت فضا دارید.
آیا شما برای نسخهی جدید بازی نینجا گایدن هیجان دارید؟ چقدر باید این سری بازی خاطره دارید؟ حتما نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
source