ایوایلو کورالسکی، مدیرعامل و بنیانگذار مشترک شرکت Kyodai Ltd، در انجمن Reset Era نارضایتی خود را از پشتیبانی ضعیف اکثر بازی‌ها از قابلیت‌های PS5 Pro از زمان عرضه این کنسول میان‌نسلی در ۷ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۶ آبان) اعلام کرد.

به گفته وی، توسعه‌دهندگان بیشتری باید از قدرت پردازشی اضافی GPU، قابلیت‌های پیشرفته Ray Tracing و فناوری افزایش رزولوشن مبتنی بر هوش مصنوعی از طریق PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) این کنسول استفاده کنند تا بهبود چشم‌گیری نسبت به نسخه پایه پلی استیشن ۵ ایجاد شود.

این توسعه‌دهنده اشاره کرد که آنها پیش از این روی دو عنوان جهان‌باز با پشتیبانی از پلی استیشن ۵ پرو کار کرده‌اند و در حال حاضر مشغول توسعه سومین بازی خود هستند. وی افزود که بازی آینده آنها از PSSR، Ray Tracing سخت‌افزاری برای نورپردازی، بازتاب‌ها و Ambient Occlusion استفاده می‌کند. علاوه بر این، فقط نسخه پلی استیشن ۵ پرو بازی آنها دارای حالت ۱۲۰ فریم بر ثانیه بدون Ray Tracing و همچنین حالت Ray Tracing با هدف ۶۰ فریم بر ثانیه است.

کورالسکی باور دارد که بسیاری از توسعه‌دهندگان به‌جای استفاده از حداکثر توانایی‌های PS5 Pro، از راه بسیار آسان‌تر یعنی استفاده از Dynamic Resolution Scaling (DRS) برای نسخه پلی استیشن ۵ پرو و افزایش رزولوشن با حفظ تنظیمات گرافیکی مشابه نسخه پایه پلی استیشن ۵ بازی خود را برای پورت PS5 Pro استفاده می‌کنند. به گفته وی، این رویکرد، هدف اصلی کنسول میان‌نسلی نیست به عقیده‌ او، توسعه‌دهندگان بیشتری باید از GPU بزرگتر، Ray Tracing پیشرفته و افزایش رزولوشن مبتنی بر هوش مصنوعی PS5 Pro نهایت استفاده را ببرند.

source

توسط elmikhabari.ir