با افزایش شایعه اجرای بازی GTA 6 با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه روی کنسولهای پایه، یکی از اعضای باسابقه Rockstar میگوید این تصمیم ممکن است به نفع جزئیات بصری خیرهکننده بازی باشد.
GTA 6 بازی چشمگیری خواهد بود. تنها با نگاهی به جدیدترین تریلر آن میتوان شاهد مواردی چون آبجوی واقعگرایانه، مدلسازی دقیق شخصیتها، چمنهای طراحیشده بهصورت مجزا و از همه مهمتر به گفته ند لوک، بازیگر GTA 5 فیزیک اشخاص واقعگرایانه بود. جزئیات محیط در آثار Rockstar بینظیر هستند و این بازی حتی از Red Dead Redemption 2 که خودش گرافیک خیرهکنندهای داشت، چشمنوازتر بهنظر میرسد.
اما همین کیفیت بصری فوقالعاده، حالا نرخ فریم بازی را زیر سؤال برده است. آیا کنسولهای نسل فعلی از پس اجرای چنین سطحی از گرافیک با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه برمیآیند؟ یکی از انیماتورهای سابق Red Dead Redemption 2 و GTA 5 معتقد است بازی روی کنسولها با نرخ ۳۰ فریم اجرا خواهد شد. همچنین ریچارد لِدبتر از Digital Foundry نیز پیشتر گفته بود حتی PS5 Pro هم ممکن است در اجرای GTA 6 با نرخ ۶۰ فریم دچار مشکل شود. اُبه ورمی، که روی بازی تأثیرگذار و پیشرو Space Station Silicon Valley کار کرده و همچنین در ساخت برخی از بازیهای مجموعه GTA پیش از ترک Rockstar Games در سال ۲۰۰۹ نقش داشته، در توییتر درباره شایعات مربوط به اجرای GTA 6 با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه و دلیل دشواری رسیدن این بازی به ۶۰ فریم روی PS5 و Xbox Series X مورد سؤال قرار گرفت. او گفت:
این یک معامله است. در نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه، میتوان دو برابر جزئیات گرافیکی بیشتری نسبت به ۶۰ فریم برثانیه پردازش کرد.
با توجه به سطح بالای جزئیات بصری که تاکنون در GTA 6 دیدهایم، بهوضوح این موضوع برای Rockstar اهمیت زیادی دارد. ورمی همچنین گفت:
برای یک بازی اکشن رقابتی، همیشه نرخ فریم بالا را ترجیح میدهید، اما برای GTA ممکن است جزئیات بصری به نرخ فریم ترجیح داده شود.
البته با توجه به بزرگی و محبوبیت بازی GTA 6، بعید است که نرخ فریم اولویت اصلی برای اکثر بازیکنان باشد، بهویژه اینکه احتمال عرضه نسخه کلاسیک و دیرهنگام رایانه شخصی هم وجود دارد که میتوان بعدها روی آن حساب کرد.
source