شرکت کره‌ای Krafton گزارش عملکرد خود در نیمه اول سال ۲۰۲۵ را منتشر کرده است. درآمد این ناشر به ۱.۵۴ تریلیون وون (۱.۱ میلیارد دلار) رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱.۵٪ رشد داشته است. سود هم با ۹.۵٪ افزایش به ۷۰۳ میلیارد وون (۵۰۵ میلیون دلار) رسیده است.

بیشتر این درآمد از بازی‌های موبایلی حاصل شده است که با ۹۶۰ میلیارد وون (۶۹۰ میلیون دلار) بیشترین سهم را داشته است. درآمد حاصل از بازی‌های پی‌سی هم ۵۴۳ میلیارد وون (۳۹۰ میلیون دلار) بوده در حالی که درآمد کنسول‌ها تنها ۳۳ میلیارد وون (۲۳ میلیون دلار) گزارش شده است.

شرکت Krafton موفقیت در بخش پی‌سی را به بازی PUBG: Battlegrounds نسبت داده است که در ماه آوریل سیستم ارتقاء شخصیت جدیدی به نام Contender را معرفی کرد. بازی Battlegrounds Mobile India (BGMI) هم در بخش موبایل همچنان در حال افزایش محبوبیت در بازار هند است.

علاوه بر این بازی Inzoi که رقیب عنوان محبوب Sims محسوب می‌شود، توانست رکورد سریع‌ترین فروش را در میان بازی‌های پرمیوم کره‌ای بشکند و ظرف مدت کوتاهی از مرز فروش ۱ میلیون نسخه عبور کند. کرافتون اعلام کرد که قصد دارد این بازی را به یک فرنچایز جهانی تبدیل کند.

Krafton

این شرکت همچنین به حوزه هوش مصنوعی ورود کرده است و از ابزار ارزیابی جدیدی به نام Orak برای عامل‌های هوشمند مبتنی بر مدل‌های زبانی بزرگ رونمایی کرده است. همکاری با SK Telecom هم روش جدیدی برای ارتقاء مدل‌های پس‌آموزشی جهت بهبود درک و تصمیم‌گیری در بازی‌ها طراحی شده است.

کرافتون در ادامه سیاست‌های توسعه‌طلبانه، شرکت تبلیغاتی Neptune را در آوریل خریداری کرد و در جولای هم در شرکت تبلیغاتی ژاپنی ADK Group سرمایه‌گذاری کرد. همچنین استودیوی آمریکایی Eleventh Hour Games سازنده بازی نقش‌آفرینی موفق Last Epoch اخیرا توسط کرافتون خریداری شد.

این شرکت به دنبال ساخت فرنچایزهای جدید است و هم‌اکنون ۱۳ پروژه بازی در دست تولید دارد. بازی PUBG: Blindspot قرار است در ماه آگوست طی رویداد گیمزکام به طور جهانی معرفی شود و دوره آلفا خصوصی بازی Project Black Budget هم قرار است تا پایان سال برگزار شود.

شرکت Krafton با پرونده حقوقی تازه‌ای هم درگیر شده است و سازندگان سابق بازی Subnautica 2 شکایتی را علیه این شرکت مطرح کردند.

source

توسط elmikhabari.ir