09 مرداد 1404 ساعت 15:56
شرکت شیائومی از آغاز فروش نسخه تولید محدود و لیمیتد ادیشن خودرو شیائومی SU7 Ultra نوربرگ رینگ خبر داد که این ماشین برقی به لطف تولید در 100 دستگاه و بهره گیری از تزئینات طلایی، یک شاهکار به تمام معنا خواهد بود!
شرکت شیائومی (Xiaomi) پس از به لرزه درآوردن پیست افسانهای نوربرگ رینگ با SU7 اولترا، اکنون با معرفی یک نسخه تولید محدود و کاملا ویژه، این موفقیت تاریخی را جشن میگیرد. شیائومی SU7 Ultra نوربرگ رینگ لیمیتد ادیشن، که به تازگی به صورت رسمی با قیمت وحشتناک عرضه شده، نسخهای الهام گرفته از همان خودرویی است که توانست یک دور پیست جهنم سبز را در زمان خیرهکننده 7 دقیقه و 4.957 ثانیه طی کند. این خودرو که تولید آن به تنها 100 دستگاه محدود شده، با تجهیزات استاندارد مسابقهای مانند صندلیهای باکت حرفهای و رول کیج، نه تنها یک یادبود، بلکه یک سلاح واقعی برای پیست مسابقه است که مستقیما از خط تولید خارج میشود.
مشخصات فنی شیائومی SU7 Ultra نوربرگ رینگ
قلب تپنده شیائومی SU7 Ultra نوربرگ رینگ، یک سیستم قوای محرکه سه موتوره با آرایش چهار چرخ محرک است. در این سیستم، یک موتور الکتریکی که شیائومی آن را از نوع V6 مینامد در محور جلو و دو موتور الکتریکی قدرتمند از نوع V8s در محور عقب قرار گرفتهاند. مجموع قدرت خروجی این مجموعه به عدد دیوانهوار 1548 اسب بخار میرسد که عملکردی در سطح بالاترین هایپرکارهای جهان را برای آن به ارمغان میآورد. این هیولای الکتریکی قادر است شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت را تنها در 1.98 ثانیه بدون احتساب زمان شروع حرکت به ثبت برساند و به حداکثر سرعتی بیش از 350 کیلومتر بر ساعت دست یابد.
برای مهار این قدرت عظیم و دستیابی به بهترین عملکرد در پیست، شاسی خودرو نیز دستخوش ارتقاهای جدی شده است. این نسخه به صورت استاندارد به کمک فنرهای مسابقهای کویلاوور Bilstein EVO R مجهز شده که دقیقاً با همان تنظیماتی عرضه میشوند که خودروی رکوردشکن در نوربرگ رینگ از آن استفاده کرده است. این تغییرات، هندلینگ و پایداری بینظیری را در پیچها و سرعتهای بالا تضمین میکند.
طراحی ظاهری
طراحی کلی شیائومی SU7 اولترا نوربرگ رینگ بر پایه مدل استاندارد اولترا شکل گرفته، اما با افزودن المانهای آیرودینامیک تهاجمی، کاملا برای پیست آماده شده است. در نمای جلو، کاپوت استاندارد جای خود را به یک کاپوت فیبر کربنی با دریچههای تهویه بزرگ داده و سپر جلو نیز به یک اسپلیتر لبهای با شکاف دهنده هوای بسیار بزرگ مجهز شده است. در نمای جانبی، قاب آینهها از فیبر کربن ساخته شده و گلگیرهای جلو دارای دریچههای تهویه برای خروج هوای فشرده از محفظه چرخها هستند. این خودرو بر روی رینگهای 21 اینچی دوپره پنجتایی سوار شده که در پشت آنها، ترمزهای کربن سرامیکی استاندارد خودنمایی میکنند.
برای دستیابی به حداکثر چسبندگی، این نسخه به تایرهای نیمه اسلیک Pirelli P ZERO TROFEO RS با ابعاد 265/35 R21 در جلو و 325/30 R21 در عقب مجهز شده است. یک سینی محافظ آیرودینامیک از جنس فیبر کربن نیز در زیر خودرو نصب شده که ضمن کاهش تلاطم هوا، نیروی رو به پایین را تا 44 کیلوگرم افزایش میدهد. جزئیات انحصاری مانند برچسبهای مسابقهای و لوگوی شیائومی ساخته شده از ترکیب فیبر کربن و طلای 24 عیار، هویت ویژه این مدل تولید محدود را تکمیل میکنند.
طراحی داخلی
بزرگترین و مهمترین تفاوت شیائومی SU7 اولترا نوربرگ رینگ با نسخه استاندارد، در داخل کابین آن نهفته است. این خودرو به صورت استاندارد با یک پکیج حرفهای پیست عرضه میشود. صندلیهای استاندارد جای خود را به صندلیهای باکت مسابقهای حرفهای دادهاند که با سیستم کمربند ایمنی شش نقطهای همراه شدهاند. اما جسورانهترین اقدام شیائومی، نصب یک رول کیج در بخش عقب کابین به صورت استاندارد کارخانهای است که ایمنی را در بالاترین سطح ممکن تضمین میکند و این خودرو را به یک ماشین مسابقه واقعی تبدیل کرده است. برای تکمیل این فضای اسپرت، از تریمهای فیبر کربنی در بخشهای مختلف کابین استفاده شده و یک پلاک ویژه تولید محدود نیز روی کنسول مرکزی و صندلی سرنشین نصب شده تا یادآور انحصار و خاص بودن این مدل باشد.
قیمت شیائومی SU7 اولترا نوربرگ رینگ
شیائومی SU7 Ultra نوربرگ رینگ به صورت رسمی با قیمت معادل 115 هزار دلار در بازار چین عرضه شده است. تولید این نسخه ویژه به تنها 100 دستگاه در سراسر جهان محدود شده است. ارائه خودرویی با چنین سطح از عملکرد یعنی 1548 اسب بخار قدرت، شتاب زیر 2 ثانیه و تجهیزات استاندارد مسابقهای مانند رول کیج، صندلی باکت، ترمزهای کربن سرامیکی، تایرهای نیمه اسلیک با این برچسب قیمتی، یک حرکت کاملا تهاجمی از سوی شیائومی است که مستقیما هایپرکارهای اروپایی با قیمتهای چند میلیون دلاری را به چالش میکشد و استانداردهای جدیدی را در بازار خودروهای عملکرد بالا تعریف میکند.
گالری عکس
source