او همچنین تأکید کرد که هرچند بسیاری از مخاطبان از این سبک بازیها لذت میبرند، اما برای بقای صنعت، ضروری است که نوآوری و ایدههای تازه به آثار تزریق شود. کوجیما در بخش دیگری از گفتوگو به اهمیت شناخت واقعی سازندگان از موضوعاتی که در بازیهایشان مطرح میشود پرداخت. او گفت که یکبار هنگام مشاوره به تیمی برای ساخت بازی مخفیکاری، متوجه شده است که اعضای تیم حتی نمیدانستند چطور باید یک اسلحه را باز و بسته کنند:
«افرادی که بازی نظامی میسازند، حتی بلد نیستند اسلحه را چطور باز کنند یا شلیک کنند. این ناراحتکننده است.» همچنین زمانیکه از او پرسیده شد که خودش چنین مهارتهایی را دارد، با قاطعیت پاسخ داد: «بله. من آموزش دیدم و راههای زیادی برای کشتن آدمها یاد گرفتم.»
هیدئو کوجیما پس از عرضه بازی Death Stranding 2: On the Beach، اکنون در حال توسعه بازی OD با همکاری مایکروسافت و بازی Physint با همکاری پلی استیشن است.
source