شرکت Valve که به پنهان‌کاری شدید در مورد پروژه‌های در دست ساخت خود شهرت دارد، ظاهرا در حال پیشبرد پروژه‌ای با اسم رمز داخلی HLX است که گمان می‌رود همان Half−Life 3 باشد. به گفته تایلر مک‌ویکر، یکی از منابع داخلی شناخته‌شده، آخرین آپدیت موتور Source 2 که بازی Counter−Strike 2 نیز از آن قدرت می‌گیرد، حاوی سرنخ‌های مهمی از پیشرفت این پروژه است.

به نقل از Gamingbolt، یکی از این سرنخ‌ها، خط کدی است که به دستگاه‌های تامپر (Thumper) اشاره دارد؛ ماشین‌هایی که در بازی Half−Life 2 برای دور کردن مورچه‌گیرهای متخاصم استفاده می‌شدند. مک‌ویکر معتقد است این کد، یک پیام مستقیم و عمدی برای دیتاماینرها بوده و نشانه‌ای از ادامه توسعه بی‌وقفه بازی است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که پیشرفت پروژه به قدری خوب بوده که بازی اکنون در فاز نهایی توسعه قرار دارد. یکی دیگر از شواهد مهم، کشف یک سیستم اسکریپت‌نویسی کاملا جدید برای شخصیت‌های غیرقابل بازی (NPC) در موتور Source 2 است. با این سیستم جدید، هرگاه بازیکن به یک NPC نزدیک شود، به جای شنیدن دیالوگ‌های تکراری و از پیش ضبط‌شده، با واکنش‌های بسیار پیچیده‌تر و پویاتری روبرو خواهد شد. به گفته منابع، اینکه چنین سیستم پیشرفته‌ای اکنون در فاز نهایی و آماده یکپارچه‌سازی با موتور بازی است، نشان می‌دهد پروژه‌ای که برای آن ساخته شده هم به مراحل پایانی خود نزدیک است.

گیب فالوئر، یکی دیگر از افشاگران معتبر نیز تأیید کرده که توسعه Half−Life 3 به مرحله پولیش و بهینه‌سازی نهایی رسیده است. به گفته او، کار اصلی روی پروژه HLX به پایان رسیده و برخی از توسعه‌دهندگان Valve حتی به پروژه‌های دیگر منتقل شده‌اند.

این شایعات جدید با گزارشی که در ماه مه منتشر شد و ادعا می‌کرد Half−Life 3 در داخل شرکت Valve از ابتدا تا انتها قابل بازی است، کاملا همخوانی دارد. این اصطلاح در صنعت بازی‌سازی به این معنا است که کار توسعه هسته اصلی گیم‌پلی به اتمام رسیده و استودیو مشغول مراحل دیگر مانند بهینه‌سازی نهایی، بهبود جلوه‌های بصری و ایجاد تعادل در بازی از طریق تست‌های گسترده است.

با وجود تمام این شواهد و همسویی گزارش‌ها، شرکت Valve همچنان به سکوت خود ادامه می‌دهد و تا زمان اعلام رسمی، تمام این اطلاعات در حد شایعه باقی خواهند ماند.

source

توسط elmikhabari.ir