16 مرداد 1404 ساعت 10:00

رنج روور اسپرت اس وی کربن – Range Rover Sport SV Carbon با تمرکز بر کاهش وزن هوشمندانه، به دنبال دستیابی به اوج عملکرد دینامیکی و تعریف جدیدی از یک شاسی‌بلند است.

در دنیایی که شاسی‌ بلندها روز به روز قدرتمندتر و سنگین‌تر می‌شوند، لندرور با معرفی جدیدترین و آخرین نسخه از خانواده پرفورمنس خود، مسیری متفاوت و هوشمندانه‌تر را در پیش گرفته است. رنج روور اسپرت اس وی کربن (Range Rover Sport SV Carbon)، که قرار است در رویداد معتبر هفته خودروی مونتری (Monterey Car Week) رسما به نمایش عمومی درآید و ما نیز در اخبار خودرو گجت نیوز به سراغ آن رفته‌ایم، نه با افزایش قدرت، بلکه با یک رژیم سختگیرانه و استفاده گسترده از فیبر کربن، به دنبال دستیابی به اوج عملکرد دینامیکی است. این نسخه ویژه که به عنوان سبک‌ترین و متمرکزترین مدل در خانواده SV شناخته می‌شود، با کاهش وزن هوشمندانه و بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین فناوری‌های شاسی، اوج مهندسی بریتانیایی را در کالبد یک شاسی بلند لوکس و بی‌رحمانه به نمایش می‌گذارد و به عنوان آخرین عضو، سه‌گانه پرچم‌داران SV را در کنار نسخه‌های استاندارد و SV Black تکمیل می‌کند.

مشخصات فنی رنج روور اسپرت SV کربن

رنج روور Sport SV Carbon

برخلاف انتظار، رنج روور اسپرت SV کربن هیچ افزایش قدرتی را تجربه نکرده است. قلب تپنده این خودرو همان موتور قدرتمند 4.4 لیتری V8 توئین توربو با سیستم هیبریدی ملایم است که توسط بی ام‌ و تامین می‌شود. این پیشرانه همچنان 626 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن‌ متر گشتاور تولید می‌کند که در حالت Dynamic Launch به 800 نیوتن‌ متر می‌رسد و حداکثر سرعت آن 290 کیلومتر بر ساعت است.

استراتژی مهندسان در این مدل، تمرکز بر روی کاهش وزن بوده است. با انتخاب تمام آپشن‌های سبک‌ سازی، وزن این خودرو تا 76 کیلوگرم نسبت به یک مدل مشابه کاهش می‌یابد. این کاهش وزن، به خصوص کاهش چشمگیر از طریق رینگ‌های کربنی، باعث می‌شود که خودرو در شتاب‌ گیری، ترمزگیری و تغییر جهت، به مراتب تیزتر و پاسخگوتر عمل کند و تجربه رانندگی هیجان‌ انگیزتری را بدون نیاز به قدرت بیشتر، ارائه دهد.

امکانات و آپشن

رنج رور اسپرت SV کربن به پیشرفته‌ترین فناوری‌های شاسی لندرور مجهز است. سیستم تعلیق پیشرفته 6D Dynamics با کنترل هیدرولیکی فعال، حرکات گهواره‌ای بدنه را در پیچ‌ها به طور کامل حذف می‌کند و بدون قربانی کردن راحتی سواری، هندلینگی بسیار طبیعی و دقیق را فراهم می‌آورد یعنی ویژگی که این خودرو را از بسیاری از رقبای پرفورمنس با سواری خشک، متمایز می‌کند.

بیشتر بخوانید

یکی دیگر از نوآوری‌های جذاب در این خودرو، سیستم صندلی جسم و روح (Body and Soul Seat – BASS) است. این فناوری که در صندلی‌های جلو تعبیه شده، با ایجاد لرزش‌های دقیق و هماهنگ با فرکانس‌های پایین موسیقی، به سرنشینان اجازه می‌دهد تا صدای بیس را نه تنها بشنوند، بلکه آن را احساس کنند و تجربه‌ای کاملا فراگیر و چهاربعدی از سیستم صوتی داشته باشند.

طراحی ظاهری

رنج روور Sport SV Carbon

همانطور که از نامش پیداست، فلسفه اصلی در طراحی رنج روور اسپرت SV کربن، استفاده گسترده و هدفمند از این ماده سبک و گران‌ قیمت است. این خودرو به صورت استاندارد به پکیج خارجی فیبر کربن فورج‌ کاری شده مجهز است که شامل تزئینات فیبر کربن با ظاهر مات در اطراف چهار خروجی اگزوز فعال می‌شود. اما این تنها نقطه شروع است. مشتریان می‌توانند با سفارش آپشن‌های بیشتر، این ظاهر را به مراتب تهاجمی‌تر کنند. یکی از جذاب‌ترین این آپشن‌ها، کاپوت تمام فیبر کربن است که بخشی از بافت زیبای آن به صورت نمایان باقی می‌ماند. همچنین می‌توان سر اگزوزها را نیز با پوشش فیبر کربن با بافت جناغی سفارش داد که جزئیاتی بسیار خاص و مسابقه‌ای به نمای عقب می‌بخشد.

اما شاید مهم‌ترین و تاثیرگذارترین آپشن در این بخش، رینگ‌های 23 اینچی تمام فیبر کربن باشد. این رینگ‌ها که یک شاهکار مهندسی محسوب می‌شوند، به تنهایی حدود 76 کیلوگرم از وزن خودرو می‌کاهند یعنی کاهش وزنی که تاثیر مستقیمی بر روی بهبود شتاب، ترمزگیری، فرمان‌ پذیری و حتی کیفیت سواری دارد. در پشت این رینگ‌های خیره‌کننده، سیستم ترمزهای کربن سرامیکی قرار گرفته که کالیپرهای آن در چهار رنگ آبی، زرد، برنزی کربنی یا مشکی قابل سفارش هستند. این خودرو همچنین با پالت رنگ‌های پریمیوم SV و چهار رنگ انحصاری جدید عرضه خواهد شد تا هر دستگاه از آن، کاملا منحصربه‌فرد باشد.

طراحی داخلی، کابین و داشبورد

رنج روور Sport SV Carbon

جشن فیبر کربن در داخل کابین نیز ادامه پیدا می‌کند. داشبورد با تزئینات فیبر کربن بافته شده تزئین شده و پشتی صندلی‌های پرفورمنس جلو نیز از فیبر کربن فورج‌ کاری شده یا جناغی ساخته شده‌اند. این صندلی‌های اسپرت که دارای پشت‌ سری‌های یکپارچه، بالشتک‌های جانبی برجسته برای حمایت از بدن در پیچ‌ها و لوگوی نورانی SV هستند، تعادل کاملی بین راحتی یک خودروی لوکس و حمایت یک صندلی مسابقه‌ای ایجاد می‌کنند.

برای روکش داخلی، چهار ترکیب رنگی مختلف در دسترس است که شامل سه گزینه با چرم بسیار باکیفیت و سوراخ‌کاری شده Windsor و یک گزینه بسیار خاص بدون چرم با استفاده از متریال پیشرفته و پایدار Ultrafabrics می‌شود. این ترکیب‌ها با جزئیات کروم مات (Moonlight Chrome) و رکاب‌های نورانی، فضای داخلی را به اوج تجمل و حس اسپرت می‌رسانند.

قیمت رنج روور اسپرت SV کربن

قیمت رسمی رنج روور اسپرت SV کربن برای بازار آمریکا هنوز اعلام نشده و پس از رونمایی در هفته خودروی مونتری مشخص خواهد شد. با این حال، در بازار بریتانیا، قیمت این مدل از 165 هزار پوند آغاز می‌شود که با نرخ ارز فعلی، معادل حدود 220 هزار دلار آمریکا است. این رقم، آن را به طور قابل توجهی گران‌تر از نسخه استاندارد SV با قیمت پایه حدود 180 هزار دلار در آمریکا قرار می‌دهد که این اختلاف قیمت، به دلیل استفاده گسترده از فیبر کربن و ماهیت تولید محدود و کلکسیونی آن کاملا قابل توجیه است.

بیشتر بخوانید

در نهایت باید گفت که رنج روور اسپرت SV کربن تنها یک نسخه ویژه با تزئینات فیبر کربن نیست و بلکه یک بیانیه مهندسی است. این مدل با تمرکز بر کاهش وزن هوشمندانه، نشان می‌دهد که چگونه می‌توان بدون افزایش قدرت موتور، به عملکرد دینامیکی بالاتر و تجربه رانندگی جذاب‌تری دست یافت. این خودرو اوج تکامل خانواده رنج رور اسپرت SV را به نمایش می‌گذارد و با ترکیب قدرت بی‌رحمانه، تجمل بی‌نظیر و مهندسی پیشرفته شاسی، جایگاه خود را به عنوان یکی از کامل‌ترین و تواناترین SUVهای پرفورمنس در جهان تثبیت می‌کند.

گالری عکس

source

توسط elmikhabari.ir