لیست آگهی استخدامی جدید استودیوی Nightdive Studios که روی پروژههای ریمیک و ریمستر فعالیت میکند، به ساخت بازسازی بازی System Shock 2 اشاره میکند.
در این آگهی استخدامی که برای پوزیشنهای طراح مراحل و کوئست و طراح محیط لیست شده، به توانایی کار با آنریل انجین ۵ و سابقه کار با ابزار بلندر اشاره شده است. همچنین اشاراتی به پروژه در حال ساخت هم شده است که در آن به آشنایی با ژانر و فضای علمی تخیلی و ترسناک اشاره شده است و علاقهمند بودن به بازیهای رترو هم از الزامات کافی برای استخدام است.

همچنین طراح مراحل و کوئست بهطور مستقیم با طراح مراحل در ارتباط است تا از جذابیت و کارآمد بودن تاثیرگذاری مراحل اطمینان داشته باشد. همچنین در یادداشتهای آگهی هم اشاره شده که بازی مربوطه از ساختار داستانگویی محیطی بهره میبرد و شامل وقایع از پیش نوشتهشده هم خواهد بود. تمامی این اشارات و نوشتهها ممکن است به ریمیک بازی کلاسیک، ترسناک و شوتر سیستم شاک ۲ اشاره داشته باشد.
ساخت و توسعه ریمیک بازی System Shock 2 میتواند انتخابی منطقی برای استودیوی Nightdive باشد. بازی از بسیاری از جهات کهنه شده و حتی نسخه ریمستر هم تاثیری در ارتقای این مسئله نداشته است. بنابراین جای تعجبی ندارد که برای بازی سال ۱۹۹۹ یک نسخه ریمیک ساخته شود تا علاوهبر ویژگیهای بصری، مکانیکهای گیمپلی هم ارتقا پیدا کنند. طراحی مراحل این بازی کلاسیک، تاثیر زیادی بر گسترش داستانگویی محیطی و طراحی مراحل داشت و عناوین برجستهای مانند Deus Ex و BioShock الهامات زیادی از این بازی داشتند. از آنجا که نسخه ریمیک بازی اول هم توسط همین استودیو ساخته شده، بعید نیست که این استودیو برای ساخت نسخه دوم هم برنامههایی داشته باشد.
source