سرویس Game Pass ایکس باکس راهی به‌صرفه‌تر برای تجربه عناوین مختلف است؛ زیرا کاربران می‌توانند در هزینه‌های خود برای سرگرمی‌هایشان صرفه‌جویی کنند. با این‌حال نتایج تحقیقات جدیدی در مورد این سرویس، تفاوت خاصی با سایر پلتفرم‌ها نشان نمی‌دهد.

سرویس گیم‌پس قطعا یک موفقیت چشمگیر مالی برای مایکروسافت و ایکس باکس است و بازیکنان می‌توانند جدیدترین عناوین عرضه‌شده را با هزینه اشتراک ماهانه‌ای تجربه کنند. اگر گیمرها صرفا چند بازی جدید را در سال تجربه کنند، هزینه‌کردن برای این سرویس کاملا منطقی خواهد بود.

اما براساس مطالعه جدید موسسه تحقیقاتی Newzoo، گویا هیچ تفاوت چشمگیری در شیوه تعامل کاربران Game Pass و کاربران پلی استیشن وجود ندارد. زیرا دارندگان این سرویس لزوما نه تعداد بازی‌های بیشتری به‌نسبت کاربران پلی استیشن تجربه می‌کنند و نه ساعات بیشتری بازی می‌کنند.

گزارش: سرویس Game Pass ایکس باکس تحول چشمگیری در شیوه تجربه بازی کاربران ایجاد نمی‌کند - گیمفا

امانوئل روزیر (Emmanuel Rosier)، مدیر بخش اطلاعات بازار Newzoo، در پادکست Game Wise می‌گوید:

با وجود تمام تلاش‌هایی که مایکروسافت برای پیشرفت این سرویس (با خرید استودیوها و انتشار بازی‌های پرطرفدار آن روی Game Pass) انجام داده است، ما در مقایسه بین رفتار کاربران پلی استیشن و کاربران Game Pass، تقریبا هیچ تفاوت چشمگیر و قابل مشاهده‌ای رویت نکردیم.

امانوئل روزیر می‌گوید تحقیقات آن‌ها فقط عناوینی را که بیش از دو ساعت تجربه شده‌اند را بررسی کرده و این موضوع می‌تواند نشان دهد کاربران گیم‌پس به‌رغم تجربه عناوین بیشتر و جدیدتر (به‌دلیل دسترسی آسان و کم‌هزینه‌تر)، تجربه عمیق‌تر و طولانی‌تری در انجام بازی‌ها ندارند. وی همچین در ادامه می‌افزاید که حضور بازی‌های بزرگی مانند Call of Duty: Black Ops 6 روی این سرویس اشتراکی، ممکن است در آینده باعث کاهش علاقه گیمرها و کاهش فروش نسخه‌های پولی آن شود.

source

توسط elmikhabari.ir