شاید هیچوقت به طور کامل نفهمیم چرا Ubisoft تصمیم گرفت سری Assassin’s Creed را از بازی Origins به یک مجموعه نقشآفرینی تبدیل کند، اما میتوانیم این تصمیم را از دیدگاه توسعهدهندگانی که آن زمان در استودیو بودند درک کنیم.
در مصاحبهای با Gamesradar، الکس هاچینسون، یکی از توسعهدهندگان سابق یوبیسافت که کارگردانی Assassin’s Creed 3 و Far Cry 4 را بر عهده داشت، نظرات خود را به عنوان کسی که چند ماه قبل از انتشار Origins در سال ۲۰۱۷ استودیو را ترک کرد، به اشتراک گذاشت. هاچینسون توضیح داد:
در آن زمان فشار زیادی داخل یوبیسافت وجود داشت تا «دیسک در دستگاه باقی بماند» و اساساً تلاش کرده تا از فروش مجدد جلوگیری کنیم. GameStop تنها کسی بود که از این معامله سود میبرد.
از طراحان خواسته میشد تا زمان بازی را افزایش دهند که به نظر میرسید راهحلی مناسب برای بازیکنان در فرنچایزی باشد که حالت چند نفره در آن هرگز واقعاً جواب نداده بود.
بازیهای اکشن-ماجراجویی در ازای هر ساعت بازی به طرز بدی گران تمام میشوند. بنابراین ارزانترین و مؤثرترین راه برای افزایش حجم بازی، اضافه کردن عناصر نقشآفرینی بود.
هاچینسون هرگز نگفت که این تنها دلیل تغییر مسیر سری Assassin’s Creed توسط یوبیسافت بوده و در گذشته نیز به دیگران گفته که این تصمیم برایش عجیب بوده است. او در ادامه صحبتهای خود گفت:
فکر میکنم این تنها فرنچایزی باشد که با تغییر ژانر، مخاطبانش را حفظ کرده است. بنابراین تصمیمی پرخطر بود اما به نظر میرسد جواب داده است. با این حال همیشه فکر میکردم برای فرنچایزی که میخواهند تقریباً هر سال یک نسخه از آن منتشر کنند، تصمیم عجیبی است.
نگران بودم اگر کسی ۲۰۰ ساعت Assassin’s Creed بازی کند، آیا واقعاً یک سال بعد حال و حوصله بازی دیگری از این فرنچایز را خواهد داشت؟ خوشبختانه تغییرات اساسی در محیط بازی و اغلب شخصیت اصلی باعث شده احساس تازگی بیشتری نسبت به اکثر فرنچایزها داشته باشد و از این بابت موفق شدهاند. اما قلب من در دنیای اکشن-ماجراجویی است، نه مدیریت آمار و ارقام، بنابر این، دلم برای روزهای قدیم تنگ شده است…
source