01 شهریور 1404 ساعت 20:04
نسل جدید جیپ چروکی 2026 با طراحی کاملا جدید، ابعاد بزرگتر و یک پیشرانه هیبریدی قدرتمند برای رقابت با بهترینها بازگشته است.
پس از دو سال غیبت، جیپ چروکی با نسل جدید خود برای پر کردن شکاف مهمی در سبد محصولات این شرکت بازگشته است. این شاسیبلند محبوب حالا بزرگتر شده و با یک پیشرانه هیبریدی استاندارد قصد دارد معادلات را در بازار شاسیبلندهای کامپکت بر هم بزند. این حرکت نشان میدهد که جیپ و استلانتیس حتی با کاهش سختگیریها در قوانین آلایندگی، همچنان به فکر بهینهسازی مصرف سوخت هستند.
مشخصات فنی و طراحی جیپ چروکی 2026
نسل جدید چروکی روی پلتفرم مدرن STLA Large ساخته شده است. این همان پلتفرمی است که زیربنای مدلهای بزرگتری مانند واگونییر S و حتی دوج چارجر جدید را تشکیل میدهد. زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر هیبریدی قرار گرفته است. این مجموعه در مجموع ۲۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند که پیشرفت قابل توجهی نسبت به نسل قبل است.
نیروی تولید شده از طریق یک سیستم چهار چرخ محرک استاندارد به تمام چرخها منتقل میشود. جیپ تخمین میزند که مصرف سوخت ترکیبی این مدل حدود ۶.۳ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود. این عدد، جیپ چروکی 2026 را به رقیبی جدی برای شاسیبلندهای هیبریدی محبوبی مانند تویوتا راو۴ و هوندا CR-V تبدیل میکند.
کابین جادارتر میشود
جیپ در نسل جدید به سراغ طراحی جعبهای و کلاسیکتری رفته است. چراغهای بزرگتر، جلوپنجره عمودی و چراغهای عقب مستطیلی، ظاهری قدرتمند به آن بخشیدهاند. این بدنه جدید همچنین ابعاد بزرگتری دارد. طول خودرو حدود ۱۲ سانتیمتر و فاصله بین دو محور ۱۶ سانتیمتر افزایش یافته است. این ابعاد بزرگتر به فضای داخلی جادارتری منجر شده است.
فضای بار در حالت عادی از ۷۸۱ لیتر به ۹۵۱ لیتر افزایش یافته است. با خواباندن صندلیهای عقب این فضا به ۱۹۳۴ لیتر میرسد. در داخل کابین نیز شاهد یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی برای صفحه کیلومتر و یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی هستیم. نسل جدید چروکی از پاییز امسال وارد نمایندگیها خواهد شد و جیپ تایید کرده است که نسخههای آفرودی Trail Rated نیز در آینده عرضه میشوند.
source