اخیراً شاون لیدن، رئیس سابق پلی استیشن، اظهار کرده است، علیرغم این که افراد بسیاری در شرکت سونی فکر میکردند کسی نمیخواهد یک بازی قدیمی را بازی کند، ساخت Ratchet and Clank را برای PS4 تأیید کرده بود.
شاون لیدن، مدیر اجرایی سابق پلی استیشن که این پلتفرم را در موفقترین دورانش هدایت میکرد، اخیراً گفته است برای ورود این دو قهرمان مشهور اکشن پلتفرمر (Ratchet و Clank) به کنسول پلی استیشن ۴، مخالفتهایی در داخل شرکت سونی وجود داشت. این دو شخصیت نمادین زمانی که کنسول پلی استیشن ۴ رکوردها را یکی پس از دیگری میشکست غایب بودند، اما نهایتاً در سال ۲۰۱۶ با نسخهای که هم بازآفرینی اولین بازی سری بود و هم به عنوان اثری مرتبط با فیلم سینمایی Ratchet & Clank تلقی میشد، بازگشتند. لیدن در مصاحبه اخیرش اظهار کرد دادن چراغ سبز به آثار مختلف همیشه آسان نبوده است. او گفت:
اگرچه من انتشار Ratchet and Clank را روی پلی استیشن ۴ تأیید کردم، اما در آن زمان تیم فروش و بازاریابی میگفتند کسی نمیخواهد این بازی قدیمی را بازی کند.
راه لیدن برای قانع کردن بخشهای دیگر، اشاره به دادههای بازار بود که نشان میداد فقط حدود ۲۰٪ از گیمرهای که کنسول پلی استیشن ۴ را داشتند، با برند Ratchet and Clank آشنا بودند. او گفت:
طبق آمار ۸۰٪ از بازیکنان با Ratchet and Clank آشنا نبودند. برای آنها، این یک بازی جدید بود. همچنین من معتقدم یک بازی خوب همیشه خوب است.
لیدن از این ماجرا استفاده کرد تا توضیح دهد چرا هنوز هم مجموعهای مثل Jak and Daxter را تحسین میکند. او همچنین درباره چند آیپی قدیمی و غیرفعال پلی استیشن از جمله The Order 1886، SOCOM و All-Stars Battle Royale نیز صحبتهای جالبی داشت.
source