طبق گفتههای کارگردان هنری پروژه Ghost of Yotei، پلی استیشن به استودیوی Sucker Punch برای ساخت بازی Ghost of Yotei آزادی کامل داده است. البته ظاهراً به آنها هشدار دادند شاید استودیوهای دیگری نیز در حال کار روی پروژههای مشابهی باشند.
تغییر استراتژی اصلی یک شرکت کار سادهای نمیباشد، زیرا این کار نیازمند سالها زمان است و باعث ایجاد میلیونها دلار ضرر ناشی از کنار گذاشتن پروژههای مختلف میشود. اگرچه به نظر میرسد پلی استیشن توسعه آثار سرویس محور را کاملاً کنار نگذاشته، اما شکی نیست بعد از شکست بازی Concord و لغو سیستماتیک چندین پروژه دیگر، تمرکز این مجموعه روی مسئله دیگری منعطف شده است.
در حال حاضر، به نظر میرسد پلی استیشن همچنان روی توسعه بازیهای تکنفره تمرکز دارد. طبق گفتههای جیسون کانل، کارگردان هنری بازی Ghost of Yotei، در مصاحبهای با خبرگزاری فایننشال تایمز، هیچ محدودیتی از طرف سونی برای توسعه بازی Ghost of Yotei وجود نداشته است. همچنین به نظر میرسد که اطلاعات سایر استودیوها نیز به شکل کنترل شدهای در اختیار تیمهای توسعه قرار میگیرد. کانل اشاره کرد، آنها تنها تیمی نیستند که چنین بازیای میسازند و همین موضوع باعث میشود برای نوآوری بیشتر تلاش کنند و از مسیر امن فاصله بگیرند. او گفت:
نداشتن اطلاع از این که استودیوی دیگری روی پروژه مشابهی کار میکند، دقیقاً مثل حرکت در مسیر یک مین بزرگ است. این اطلاعات بسیار ارزشمند میباشد.
این موضوع به معنی وجود رقابت در پروژههای سونی نیست، بلکه نشان میدهد در حال حاضر فعالیتهای زیادی در جریان است که باید مراقب جهتگیری آنها بود. بعد از چند سال کمبود بازیهای شاخص، ظاهراً حالا زمان آن رسیده که پلی استیشن دوباره به خط مقدم بازگردد.
بازی Ghost of Yotei در تاریخ ۱۰ مهر ۱۴۰۴ به صورت انحصاری برای پلی استیشن ۵ منتشر خواهد شد.
source