کارگردان باسابقه کپکام یعنی هیدهآکی ایتسونو، شعبه جدید استودیوی خود را در اوساکا افتتاح کرد و چندین عضو باسابقه از تیمهای Devil May Cry و Street Fighter را به تیمش اضافه کرد.
ایتسونو که کارگردانی بازیهای مطرحی مثل Power Stone، سری Devil May Cry (قسمتهای ۳، ۴ و ۵) و Dragon’s Dogma 1 و 2 را بر عهده داشته، در ماه آگوست اعلام کرد بعد از ۳۰ سال همکاری، از کپکام جدا میشود. کمی بعد مشخص شد که او قرار است هدایت بخش ژاپن استودیو Lightspeed که متعلق به تنسنت را بر عهده بگیرد و روی ساخت یک بازی اکشن AAA کار کند.

استودیو لایتاسپید روز سهشنبه از «مجموعهای از دستاوردهای استراتژیک» خبر داد که آن را «گامی مهم رو به جلو» برای توسعه بازی معرفینشده خود توصیف کرد. این شرکت اعلام کرد دفتر جدید اوساکا نشاندهنده تعهد بلندمدت لایتاسپید به گسترش تیم ژاپنی و ساخت بازیهای AAA است.
همچنین در این اطلاعیه، حضور سه توسعهدهنده کلیدی تأیید شد. اولین نفر توشیرو ناکاگاوا (با نام مستعار بینگو موریهاشی) است؛ طراح داستان و نویسنده باسابقهای که همکاری طولانی با ایتسونو داشته و نگارش بازیهای Devil May Cry 3 تا 5 و هر دو نسخه Dragon’s Dogma را بر عهده داشته است.
دومین فرد جذبشده دایگو ایکنو است؛ هنرمندی که بیشتر به خاطر طراحی شخصیتهایش در سریهای Devil May Cry و Street Fighter شناخته میشود و بهعنوان کارگردان هنری Dragon’s Dogma هم فعالیت داشته است. در نهایت، تصویرگر باسابقه بازیهای کپکام با نام مستعار «Gouda Cheese» (که با نامهای دیگری از جمله «Bengus» هم شناخته میشود) بهعنوان طراح هنری به لایتاسپید پیوسته است. این هنرمند که نخستین بار در سال ۱۹۹۲ به کپکام ملحق شد، مسئول خلق بسیاری از تصاویر کلاسیک بازیهای این شرکت مثل Street Fighter 2، Power Stone و Darkstalkers بوده است.
ایتسونو در گفتوگو با وبسایت VGC در دفتر لایتاسپید اوساکا، قبل از انتشار این خبر اعلام کرد که حدود یکسوم از ۴۰ عضو فعلی تیم، سابقه کار در کپکام دارند و او معتقد است این تجربه مشترک به پروژه جدیدشان کمک بزرگی خواهد کرد. او گفت:
«هرچند ما یک استودیوی تازه با یک بازی کاملاً جدید هستیم، اما همکاری با افرادی که به آنها اعتماد دارم، مثل آقای ناکاگاوا، بسیار ارزشمند است. من از زمان Devil May Cry 2 با او کار کردهام و او از اعضای کلیدی است که بهخوبی من را درک میکند.»
ایتسونو در ادامه گفت:
«آقای ایکنو این بار بهعنوان کارگردان هنری حضور دارد و آقای بنگاس (Gouda Cheese) هم درک بسیار بالایی دارد و فردی واقعاً خاص است.»
او ادامه داد:
«همهچیز به حس اعتماد برمیگردد… ما دقیقاً میدانیم هرکدام چه میخواهیم. و فقط این سه نفر نیستند؛ چند نفر دیگر از همکاران قدیمیام در کپکام را هم جذب کردهام. بنابراین، هرچند این یک استودیوی تازه است، اما تیمی را گرد هم آوردهام که به آنها اعتماد دارم تا مطمئن شویم این بازی موفق خواهد شد.»
همچنین گفت:
«استودیوهای بسیار کمی در ژاپن هستند که چالش ساخت یک IP اورجینال AAA را از صفر به عهده میگیرند. دقیقاً همان کاری است که ما انجام میدهیم.»
او در گفتوگوی خود با VGC، که بهزودی منتشر خواهد شد، توضیح داد که دلیل جداییاش از کپکام جلوگیری از باقیمانده دوران کاریاش صرفاً برای ساخت دنبالهها بوده است. در نهایت او افزود:
«اینطور نیست که نخواهم دنباله بسازم. اتفاقاً دوست دارم هم دنبالهها را بسازم و هم IPهای جدید، اما در کپکام این کار کمی دشوار بود. با DMC5 و Dragon’s Dogma 2 بسیاری از ایدههایی که داشتم پیادهسازی شد و از این بابت خوشحالم.»
source