نسل بعدی کنسول‌ها، شامل PS6 و ایکس‌باکس جدید، قرار است با فناوری‌های متعددی همراه شوند که عملکرد ری تریسینگ را به‌طور قابل‌توجهی بهبود می‌بخشند. با این حال، کارشناسان معتقدند با دستیابی به تجربه‌ی بی‌نقص از این تکنولوژی هنوز چندین دهه فاصله داریم.

کاربر LeviathanGamer در شبکه‌ی اجتماعی X هنگام صحبت درباره‌ی فناوری RTX Hair انویدیا، فهرستی از تکنولوژی‌هایی را مطرح کرد که می‌توانند عملکرد ری تریسینگ را به شکل چشمگیری ارتقا دهند. از جمله‌ی این موارد می‌توان به Fast Matrix Math که پایه‌های آن با معماری RDNA4 گذاشته شده، 2x Intersection Testing، کش یکپارچه‌ی LDS/L0، مدیریت اختصاصی Stack و سخت‌افزار Traversal، سخت‌افزار Coherency Sorting و همچنین سخت‌افزار هندسی ۳-coordinate decompression اشاره کرد.

در واکنش به این موضوع، لیکر شناخته‌شده‌ی AMD با نام Kepler L2 در انجمن NeoGAF تأیید کرد که نسل بعدی معماری گرافیکی AMD که نیروی پردازشی PS6 و ایکس‌باکس بعدی را تأمین خواهد کرد شامل تمام این فناوری‌ها و حتی موارد بیشتری خواهد بود. به گفته‌ی او، در همین راستا باید انتظار بهبود چشمگیر عملکرد ری تریسینگ روی کنسول‌ها را داشت. با این حال، او تأکید کرده که این پیشرفت‌ها به معنای تجربه‌ی بدون محدودیت و سازش نیست و رسیدن به ری تریسینگ بی‌نقص دست‌کم دو دهه زمان خواهد برد.

بهبود عملکرد تکنولوژی ری تریسینگ یکی از اصلی‌ترین حوزه‌هاییست که سونی برای PS6 روی آن متمرکز شده است. گفته می‌شود این کنسول بین پنج تا ده برابر قدرت بیشتری نسبت به مدل پایه‌ی نسل فعلی ارائه خواهد داد. در مقابل، عملکرد Rasterization (رندر پیکسلی) تنها دو تا سه برابر ارتقا خواهد یافت؛ موضوعی که شاید برای برخی ناامیدکننده باشد، اما همچنان برای اجرای روان بازی‌ها با وضوح 4K و نرخ فریم ۱۲۰ کافی است. در نهایت باید دید این بهبودها در شرایطی که هزینه‌ها در صنعت بازی‌سازی رو به افزایش است، چه تاثیری روی قیمت نهایی کنسول‌ها در زمان عرضه خواهند گذاشت.

source

توسط elmikhabari.ir