سامسونگ همچنان پرچمدار بازار تلویزیون هند است و رقبای محلی و بینالمللی نتوانستهاند جایگاه این برند را به چالش بکشند.

به گزارش تکراتو و به نقل از sammobile، بازار تلویزیون هند یکی از رقابتیترین بازارها در جهان محسوب میشود، اما سامسونگ توانسته سهم اصلی این بازار را در اختیار داشته باشد.
بر اساس دادههای شرکت تحقیقاتی Omdia، سامسونگ در نیمه نخست سال 2025 با سهم 23.8 درصدی، پیشتاز بازار تلویزیون هند بوده است. این برند از سال 2017 تاکنون رتبه نخست را حفظ کرده است.
در همین بازه، الجی با 16.5 درصد در جایگاه دوم و شیائومی با 7.9 درصد در جایگاه سوم قرار گرفتند. شیائومی تلاش زیادی برای افزایش سهم خود در بازار هند داشته است.
یکی از عوامل اصلی موفقیت سامسونگ، رشد فروش مدلهای بزرگ و پریمیوم تلویزیونهای این شرکت بوده است.
کارشناسان بازار میگویند فروش قوی تلویزیونهای Neo QLED و OLED نقش کلیدی در حفظ جایگاه نخست این برند داشته است. همچنین سری تلویزیونهای پریمیوم سامسونگ در سال 2025 عملکرد بسیار خوبی در بازار ثبت کردهاند.
خدمت سامسونگ TV Plus نیز که یک سرویس رایگان و دارای تبلیغات برای پخش محتوای تلویزیونی است، در این موفقیت تأثیر داشته است. کاربران هندی به دلیل دسترسی رایگان به کتابخانهای متنوع از محتوا شامل ورزش، سرگرمی و حتی برنامههای کرهای استقبال زیادی از این سرویس داشتهاند.