برای تحقق این ایده، تیم سازنده حتی تصمیم داشت وقایع Saints Row 4 را کاملاً نادیده بگیرد و مرگ جانی گات در قسمت سوم را بازنویسی کند. در این نسخه قرار بود باس و اعضای اصلی گروه Saints شهر Steelport را ترک کرده و در Santo Ileso پایگاهی جدید بسازند. این دنباله بهشدت روی فنسرویس بودن تمرکز داشت و لحن آن براساس قاعدهی ۲۰/۸۰ طراحی شده بود؛ یعنی ۲۰ درصد طنز و اغراق نسخهی سوم و ۸۰ درصد حالوهوای جدیتر نسخهی دوم. حتی مأموریتی مخفی برای روبهرو شدن و کشتن دکس در نظر گرفته شده بود.
گزارشها حاکی است که بخشی از دیالوگهای Pierce نیز برای این پروژه ضبط شده بود. اما روند توسعه زمانی تغییر کرد که THQ Nordic ناشر Deep Silver را خریداری کرد. این شرکت ایدهی دنبالهی مستقیم را رد کرد و ولشن را مجبور به طراحی مجدد بازی کرد. نسخههای بعدی که قرار بود هم شخصیتهای قدیمی را حفظ کند و هم داستانی تازه ارائه دهد، باز هم با مخالفت مواجه شد و در نهایت به ریبوتی تبدیل شد که در سال ۲۰۲۲ منتشر شد.
از دیگر ویژگیهایی که برای نسخهی دنباله در نظر گرفته شده و نهایتاً کنار گذاشته شد میتوان به بازگشت کمپانی Ultor (بهجای Marshals)، سیستم مهارت مبتنی بر ثروت، شهرت و قدرت، بازگشت Body Shieldها (که بهدلیل خشونت زیاد رد شد)، امکان شخصیسازی کامل شهر از طریق Criminal Ventures، سیستم وضع قوانین در مناطق تحت کنترل بازیکن و بازگشت Cribs و قابلیت شخصیسازی کامل کلیسا اشاره کرد.
source