دیزنی به خاطر اینکه حریم خصوصی کودکان در یوتیوب را نقض کرده، باید جریمه ۱۰ میلیون دلاری بپردازد.

دیزنی موافقت کرده است برای حل و فصل اتهامات کمیسیون تجارت فدرال (FTC) مبلغ ۱۰ میلیون دلار پرداخت کند. این اتهامات مربوط به جمع‌آوری غیرقانونی داده‌های شخصی کودکان بود که هنگام تماشای ویدئوهای کودکانه در یوتیوب رخ داده است، بدون آنکه والدین مطلع شوند یا رضایت آنها طبق قانون حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان (COPPA Rule) کسب شود. بر اساس دستور پیشنهادی، نحوه برچسب‌گذاری ویدئوهای دیزنی در یوتیوب به‌عنوان Made for Kids تغییر خواهد کرد و همچنین به کارگیری فناوری‌های تشخیص سن در یوتیوب مورد تشویق قرار می‌گیرد.

شکایتی که از سوی وزارت دادگستری و با اطلاع‌رسانی و ارجاع FTC ثبت شد، مدعی است که شرکت‌های Disney Worldwide Services و Disney Entertainment Operations LLC قانون COPPA را با برچسب‌گذاری نادرست برخی ویدئوهای منتشر شده در یوتیوب نقض کرده‌اند. این برچسب‌گذاری اشتباه باعث شد داده‌های کودکان زیر ۱۳ سال جمع‌آوری شود و برای تبلیغات هدفمند به کار رود. همچنین، کودکان در معرض قابلیت‌های نامناسب یوتیوب مانند پخش خودکار ویدئوهای غیرکودکانه قرار گرفتند.

اندرو فرگوسن رئیس FTC در بیانیه‌ای گفت:

این پرونده تعهد FTC برای اجرای قانون COPPA را نشان می‌دهد؛ قانونی که توسط کنگره تصویب شد تا والدین و نه شرکت‌هایی مثل دیزنی، تصمیم‌گیر اصلی درباره جمع‌آوری و استفاده از اطلاعات شخصی فرزندانشان باشند.

بر اساس مفاد توافق، کمپانی دیزنی موظف است ۱۰ میلیون دلار جریمه مدنی پرداخت کند، کاملاً با قانون COPPA مطابقت داشته باشد و قبل از جمع‌آوری اطلاعات کودکان زیر ۱۳ سال، والدین را مطلع کرده و رضایت آنها را دریافت کند و همچنین برنامه‌ای برای بازبینی ویدئوهای منتشر شده در یوتیوب پیاده‌سازی کند تا مشخص شود کدام ویدئوها باید برچسب Made for Kids بخورند؛ مگر اینکه یوتیوب فناوری‌های تشخیص سن را برای همه کاربران اعمال کند یا دیگر اجازه ندهد تولیدکنندگان محتوا به‌طور دستی ویدئوها را برچسب‌گذاری کنند. این توافق در دادگاه ناحیه مرکزی کالیفرنیا به ثبت رسیده و پس از تأیید قاضی، حکم آن الزام‌آور خواهد بود.

Nameless

source

توسط elmikhabari.ir