در دنیایی که بسیاری از شرکت‌های بازی‌سازی به‌دنبال خلق برندهای تازه‌اند، نینتندو مسیر متفاوتی را دنبال می‌کند. این شرکت با تکیه بر میراث خود، ترجیح می‌دهد نوآوری را در دل آی‌پی‌های قدیمی پیاده کند، مگر آن‌که گیم‌پلی جدیدش با هیچ‌کدام از آن‌ها جور نباشد.

نینتندو همچنان در توسعه بازی‌های جدید، به آی‌پی‌های قدیمی و شناخته‌شده خود تکیه دارد و تنها در موارد خاص اقدام به خلق فرنچایز تازه می‌کند.

طبق گفته‌ی Ken Watanabe، توسعه‌دهنده‌ی سابق نرم‌افزار در نینتندو، اولویت اصلی این شرکت طراحی مکانیک‌های جدید گیم‌پلی بوده و انتخاب شخصیت‌ها یا دنیای بازی صرفاً برای هماهنگی با آن گیم‌پلی انجام می‌شود. در صورتی که هیچ‌کدام از برندهای موجود با سبک جدید بازی هم‌خوانی نداشته باشند، نینتندو تصمیم به ساخت آی‌پی جدید می‌گیرد.

نمونه‌ی بارز این رویکرد، بازی Splatoon است که در سال ۲۰۱۵ برای Wii U عرضه شد. نینتندو ابتدا تلاش کرد از شخصیت‌های آشنا در این شوتر سوم‌شخص استفاده کند، اما با توجه به عدم تطابق، تصمیم گرفت دنیای جدیدی با شخصیت‌های Inklings خلق کند تا بهتر بتواند مفهوم بازی را به مخاطب منتقل کند.

در ادامه‌ی این مسیر، بازی‌های آینده‌ی نینتندو همچنان بر پایه‌ی فرنچایزهای موجود طراحی شده‌اند که شامل عناوین زیر است:

  • Hyrule Warriors: Age of Imprisonment

و همچنین امسال نیز نسخه‌های جدیدی از Mario Kart و Donkey Kong منتشر شده‌اند.

source

توسط elmikhabari.ir