همانطور که بسیاری از طرفداران از همان اولین نمایش Ninja Gaiden 4 حدس زده بودند، مشخص شده که استودیوی PlatinumGames مسئولیت اصلی توسعه این بازی را بر عهده داشته و Team Ninja بیشتر نقش مشاور را ایفا کرده است.
طرفداران در بیش از یک دهه گذشته، بارها از Team Ninja خواسته بودند تا به این مجموعه بازگردد و نسخهای بسازد که خاطره نسخه پیش از Razor’s Edge از Ninja Gaiden 3 را پاک کند. اوایل امسال، این آرزو با معرفی ناگهانی Ninja Gaiden 4 برآورده شد. اما برخلاف انتظار، این بازی تنها ساخته Team Ninja نیست بلکه همکاری مشترکی با PlatinumGames است و بودجه آن را ایکس باکس تامین کرده است.
قبلا برخی گمان میکردند که بخشهای مربوط به شخصیت Ryu توسط Team Ninja و بخشهای مربوط به Yakumo توسط Platinum ساخته شده است، اما در گفتگوی اخیر Eurogamer با تهیهکنندگان بازی «یوچی ناکائو» از PlatinumGames و «ماساکازو هیرایاما» از Team Ninja مشخص شد که «ساخت اصلی» بازی به طور کامل در PlatinumGames انجام شده است.
استودیوی Team Ninja هر روز نسخههای آزمایشی بازی را دریافت میکرد و پیشنهادهایی برای تغییرات ارائه میداده است.

هیرایاما توضیح داده که دلیل انتخاب Platinum به عنوان توسعهدهنده اصلی، سابقه موفق این استودیو در ساخت بازیهایی مانند Nier: Automata و Bayonetta بوده است. او همچنین گفت که این همکاری اساسا تنها دلیل ساخته شدن Ninja Gaiden 4 است، زیرا Team Ninja به تنهایی نمیتوانست به بسیاری از اهداف پروژه دست پیدا کند.
بازی Ninja Gaiden 4 یک بازی اکشن ماجراجویی هکانداسلش است که قرار است در ۲۱ اکتبر (۲۹ مهر) منتشر شود. ناشر آن Xbox Game Studios است و علاوه بر PlatinumGames و Team Ninja شرکت Koei Tecmo هم در ساخت آن نقش دارد.
source