پاسخ فاکس شگفت‌انگیز بود: «تنها ۱۰ درصد.» این میزان علاقه درون استودیو خود به‌روشنی نشان می‌دهد که اشتیاق چندانی برای بازگشت این مجموعه وجود ندارد. فاکس در ادامه اضافه کرد: «مدت زیادی از انتشار آخرین نسخه Sly Cooper گذشته است.» همین فاصله زمانی طولانی یکی از دلایلی است که بسیاری از اعضای فعلی استودیو دیگر ارتباط یا نوستالژی خاصی با این مجموعه ندارند. نخستین بازی Sly Cooper در سال ۲۰۰۲ منتشر شد و از آن زمان تاکنون حدود دو دهه گذشته است.

چنین فاصله‌ای سبب شده است تا بخش زیادی از توسعه‌دهندگان امروزی نه‌تنها خاطره‌ای از تجربه این بازی‌ها نداشته باشند، بلکه انگیزه‌ای برای بازگشت به سراغ این دنیا هم احساس نکنند. از منظر صنعت بازی نیز شرایط چندان مساعد نیست. ژانر پلتفرمر به‌ویژه در قالب پروژه‌های AAA سال‌ها است که دیگر محبوبیت سابق را ندارد و جایگاه پررنگی در بازار ندارد. در نتیجه حتی اگر بخشی از استودیو تمایل به ساخت بازی جدیدی از Sly Cooper داشته باشد، ریسک بالای سرمایه‌گذاری روی چنین پروژه‌ای احتمالا مانع اصلی خواهد بود. آخرین باری که ساکر پانچ نسخه‌ای از این مجموعه را توسعه داد، به سال ۲۰۰۵ و عرضه Sly 3: Honor Among Thieves بازمی‌گردد.

پس از آن استودیو تصمیم گرفت از این فرنچایز فاصله بگیرد و تمرکز خود را به سمت پروژه‌های دیگر ببرد. در سال ۲۰۱۳ شاهد عرضه بازی Sly Cooper: Thieves in Time برای پلی استیشن ۳ و PS Vita بودیم؛ اما توسعه این اثر به استودیوی Sanzaru Games سپرده شد و نه خود ساکر پانچ. این موضوع نیز نشانه‌ای روشن از بی‌میلی و فاصله گرفتن سازندگان اصلی از مجموعه محسوب می‌شود. در همین حال ساکر پانچ تمام توان خود را روی بازی جدیدش متمرکز کرده است. Ghost of Yotei قرار است در تاریخ ۲ اکتبر ۲۰۲۵ (۱۰ مهر ۱۴۰۴) روانه بازار شود.

source

توسط elmikhabari.ir