توسعه دهندگان Phantom Blade Zero، از گنجاندن ویژگیهای سنگین آنریل انجین ۵ در بازی خود اجتناب کردهاند تا بتوانند از لحاظ فنی، تجربهای بهینه به بازیکنان ارائه دهند.
Phantom Blade Zero همچنان با نمایشهای متعدد خود، توجهات گیمرها را جلب میکند و به دنبال ارائه یک تجربه اکشن با الهام از آثار معروف است. البته سازندگان بازی در تلاشاند تا بهینهسازی کاملی روی عنوان مذکور داشته باشند و به همین دلیل، خبری از سیستم نورپردازی Lumen، سایههای مجازی و فناوری Nanite آنریل انجین ۵ نیست. در عوض، شاهد یک نورپردازی Baked و استفاده محدود از سایههای رهگیری پرتو در بازی هستیم.
وبسایت Digital Foundry نیز در گزارشی گفته که علیرغم توسعه Phantom Blade Zero روی آنریل انجین ۵، خبری از وجود قابلیتهای پیشرفته این موتور بازیسازی در عنوان مذکور نیست و از لحاظ فنی، شاهد تجربهای شگفتانگیز از این اثر هستیم. نکته مهم، وجود مشکلات فنی جزیی در دموی گیمزکام Phantom Blade Zero، با وجود اجرای آن روی سختافزار RTX 5090 و گزینه DLSS روشن بودیم که احتمالا تا روز عرضه رسمی این اثر، برطرف خواهند شد. بد نیست بدانید که برخلاف Phantom Blade Zero، بازی Black Myth: Wukong از قابلیتهای پیشرفته و سنگین آنریل انجین ۵ بهره برده بود که پرفورمنس آن را به شکل قابل توجهی تحت تاثیر قرار میدادند.
Phantom Blade Zero در اواخر امسال برای کامپیوترهای شخصی و پلی استیشن ۵ عرضه خواهد شد.
source