خبر بد برای گیمرها به تازگی منتشر شده است و قانون‌گذاران مکزیکی تصمیم گرفتند بازی‌های ویدیویی با محتوای خشونت‌آمیز را مشمول مالیات کنند. آن‌ها بسته مالی جدیدی را در مجلس نمایندگان تصویب کردند که بازی‌های مخصوص بزرگسالان را هدف قرار می‌دهد.

قانون‌گذاران بازی‌های رده C و D را مشمول مالیات کردند

این طرح شامل بازی‌هایی می‌شود که در سیستم رده‌بندی سنی مکزیک در گروه C یا D قرار دارند. رده C برای کاربران بالای ۱۸ سال طراحی شده و اجازه نمایش خشونت شدید، خونریزی و محتوای جنسی نسبتاً صریح را می‌دهد. رده D نیز به بازی‌هایی اختصاص دارد که صحنه‌های طولانی‌تری از محتوای بزرگسالانه را نمایش می‌دهند.

وزارت خزانه‌داری مکزیک تأثیرات منفی بازی‌های خشن را بررسی کرد

وزارت خزانه‌داری مکزیک اعلام کرد که مطالعات اخیر ارتباط میان بازی‌های خشونت‌آمیز و افزایش پرخاشگری، انزوا و اضطراب در نوجوانان را نشان می‌دهند. این نهاد همچنین به پژوهشی از سال ۲۰۱۲ اشاره کرد که برخی مزایای بازی‌های ویدیویی مانند تقویت مهارت‌های حرکتی و تاب‌آوری را بررسی کرده است.

نمایندگان دامنه اجرای قانون را گسترش دادند

نمایندگان مجلس مکزیک تصمیم گرفتند این مالیات را بر نسخه‌های فیزیکی و دیجیتال بازی‌ها اعمال کنند. آن‌ها حتی خریدهای درون‌برنامه‌ای و تراکنش‌های خرد را نیز مشمول این قانون قرار دادند. با این حال، مجلس سنا باید تا پیش از ۱۵ نوامبر این طرح را بررسی و تصویب کند.

کارشناسان درباره خشونت در بازی‌ها هشدار دادند

سیاست‌مداران، روان‌شناسان و گروه‌های حامی حقوق کودکان بارها درباره تأثیرات منفی بازی‌های خشن هشدار داده‌اند. کارشناسان نیز از افزایش خشونت در برخی بازی‌ها انتقاد کرده‌اند. اما دولت مکزیک برای نخستین‌بار تصمیم گرفت مالیات را براساس میزان خشونت بازی‌ها اعمال کند.

تصمیم قانون‌گذاران مکزیکی برای اعمال مالیات بر بازی‌های ویدیویی خشونت‌آمیز نشان‌دهنده تغییر رویکرد دولت در مواجهه با تأثیرات فرهنگی و روانی این رسانه است. با هدف کاهش دسترسی آسان نوجوانان به محتوای خشن و کنترل پیامدهای رفتاری آن، این طرح نه‌تنها نسخه‌های فیزیکی و دیجیتال بازی‌ها را در بر می‌گیرد، بلکه خریدهای درون‌برنامه‌ای را نیز مشمول مالیات می‌کند.

اگرچه هنوز باید منتظر تصویب نهایی این قانون در مجلس سنا بود، اما این اقدام می‌تواند الگویی برای سایر کشورها در تنظیم سیاست‌های فرهنگی و مالی مرتبط با صنعت بازی‌های ویدیویی باشد. در نهایت، این طرح تلاشی است برای ایجاد تعادل میان بهره‌برداری از مزایای بازی‌های دیجیتال و کاهش آسیب‌های احتمالی آن بر سلامت روانی کاربران جوان.

منبع: دیجیاتو

source

توسط elmikhabari.ir