استراوس زلنیک، مدیرعامل شرکت Take-Two Interactive، شرکت مادر سازنده بازی GTA 6، در اظهارات اخیر خود هوش مصنوعی را «ترکیبی از داده‌ها با یک حقه شعبده‌بازی سرگرم‌کننده» توصیف کرد و گفت که این فناوری هرگز نمی‌تواند خلاق باشد. او معتقد است که هوش مصنوعی برای تجارت عالی است، اما جایگزین خلاقیت انسان نخواهد شد.

زلنیک در مصاحبه‌ جدید خود گفت:

هوش مصنوعی یک واژه متناقض است، چنین چیزی وجود ندارد. یادگیری ماشینی…ماشین‌ها چیزی یاد نمی‌گیرند. اینها راه‌هایی مناسب برای توضیح چیزی هستند که برای انسان‌ها مانند جادو به نظر می‌رسد. در حقیقت اینها ابزارهای دیجیتالی هستند و ما همیشه از ابزارهای دیجیتالی استفاده کرده‌ایم.

مدیرعامل Take-Two، که شرکت مادر Rockstar Games و 2K Games است، باور دارد که هوش مصنوعی به کارایی بیشتر کسب‌وکار کمک می‌کند و باعث بهبود کیفیت کار می‌شود، اما منجر به کاهش اشتغال نخواهد شد. او در ادامه گفت:

برعکس، تاریخچه فناوری دیجیتال نشان می‌دهد که فناوری اشتغال، بهره‌وری و تولید ناخالص داخلی را افزایش می‌دهد و من فکر می‌کنم این همان اتفاقی است که با هوش مصنوعی رخ خواهد داد.

رئیس شرکت ناشر GTA: هوش مصنوعی تنها یک «حقه شعبده‌بازی» است - گیمفا

زلینک با اشاره به به این نکته که مدل‌های هوش مصنوعی بر اساس داده‌های موجود عمل می‌کنند و طبیعتاً «گذشته‌نگر» هستند، در حالی که موفقیت‌های بزرگ در صنعت سرگرمی همیشه «آینده‌نگر» بوده‌اند، در مورد لزوم وجود «حفاظ‌هایی» برای هوش مصنوعی صحبت کرد تا از نقض مالکیت معنوی دیگران جلوگیری شود. زلنیک تأکید کرد که شرکتش از این موضوع آگاه است و از فناوری‌هایی استفاده خواهد کرد که به مالکیت معنوی دیگران احترام بگذارد و به آن‌ها اجازه دهد از مالکیت معنوی خودشان محافظت کنند.

زلنیک پیش از این نیز دیدگاه‌های مشابهی را بیان کرده بود. او در گذشته گفته بود که «نبوغ در حوزه انسان‌هاست» و ابزارهای هوش مصنوعی نمی‌توانند جایگزین آن شوند. به گفته او، موفقیت‌های بزرگ از نبوغ انسان سرچشمه می‌گیرند و «مجموعه داده‌ها به علاوه محاسبات و مدل‌های بزرگ، برابر با نبوغ انسانی نیست.»

خوشبختانه، سخنان زلنیک می‌تواند برای افرادی که نگران استفاده کنترل نشده راکستار در فرایند توسعه GTA 6 بوده‌اند، دلگرم کننده باشد.

source

توسط elmikhabari.ir