فیل اسپنسر، مدیرعامل بخش بازی‌های مایکروسافت، به رشد فعالیت‌های ایکس‌ باکس در ژاپن اشاره کرده است.

اخیراً طی رویداد Beyond the Strand در استودیوی کوجیما پروداکشنز در توکیو، فیل اسپنسر، مدیرعامل بخش بازی‌های مایکروسافت، نکاتی درباره فعالیت‌های ایکس‌ باکس در ژاپن مطرح کرد. به گفته او، مایکروسافت بازار ژاپن را واقعا خاص می‌بیند و تلاش می‌کند این نگاه را از طریق اقداماتی همچون عرضه بسته‌های الحاقی با محوریت فرهنگ ژاپنی در بازی Call of Duty: Black Ops 7 و سایر عناوین انحصاریش، به بازیکنان منتقل کند.

اسپنسر در بخشی از سخنانش اعلام کرد طی سال گذشته میزان کلی زمان بازی کاربران ایکس‌ باکس در ژاپن حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است. این آمار کل اکوسیستم ایکس‌ باکس از جمله کنسول، کامپیوتر‌های شخصی و فضای ابری را شامل می‌شود. هرچند او جزئیات در مورد پلتفرم‌های مختلف ارائه نکرد، اما تأکید نمود رشد در هر سه بخش به شکلی متوازن صورت گرفته است. وی افزود:

اگر بخواهم نکته‌ای را برجسته کنم، باید بگویم اهمیت کامپیوتر‌های شخصی برای بازیکنان ژاپنی روز به‌ روز در حال افزایش است. علاوه بر این، رشد هم‌زمان کنسول، کامپیوتر‌های شخصی و فضای ابری با استراتژی ما مبنی بر فراهم‌سازی امکان لذت بردن از ایکس‌ باکس در هر دستگاهی هم‌راستا است.

مایکروسافت برای افزایش سهم بازارش در ژاپن، قصد دارد محتوای بیشتری متناسب با سلیقه بازیکنان ژاپنی تولید کند. از سوی دیگر، اسپنسر به همکاری نزدیک با توسعه‌دهندگان ژاپنی نیز اشاره کرد و گفت:

ما روابط منحصر به‌ فردی با شرکت‌هایی چون کپکام، کونامی، اسکوئر انیکس، سگا و بندای نامکو داریم.

پس از انتشار بازی Ninja Gaiden 4 از سوی Koei Tecmo و PlatinumGames، مایکروسافت آماده می‌شود تا عنوان جدید استودیوی Kojima Productions با نام OD را منتشر کند. اسپنسر در پایان افزود که مذاکرات با سایر شرکای ژاپنی نیز ادامه دارد و اعلام همکاری‌های جدید در زمان مناسب انجام خواهد شد.

source

توسط elmikhabari.ir