ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، با تکرار نظرات مدیران ایکس باکس، اعلام کرد که این شرکت رقیب خود در حوزه گیمینگ را نه پلتفرم‌های دیگر بازی، بلکه پلتفرم‌های سرگرمی مانند تیک‌تاک می‌داند.

نادلا که روز سه‌شنبه در یک پخش زنده با TBPN صحبت می‌کرد، با سؤالی درباره چشم‌اندازش برای صنعت گیمینگ مواجه شد؛ آن هم در ماهی که ایکس باکس عرضه بازی Halo برای PS5 را اعلام کرد و طبق گزارش‌ها، برای دستیابی به حاشیه سود بی‌سابقه‌ای تحت فشار است.

نادلا از این بخش برای تأکید بر کسب‌وکار گیمینگ مایکروسافت روی ویندوز استفاده کرد که به گفته او بزرگترین بخش آن است و اشاره‌ای به نزدیک‌تر کردن کنسول بعدی خود به ویندوز داشت. به طور گسترده انتظار می‌رود که ایکس باکس بعدی، اساساً، یک کامپیوتر شخصی باشد، شبیه به ROG Xbox Ally که اخیراً عرضه شده است.

به یاد داشته باشید، بزرگترین کسب‌وکار گیمینگ، کسب‌وکار ویندوز است. برای ما، گیمینگ روی ویندوز اهمیت دارد، و البته استیم یک بازار عظیم بر بستر آن ساخته و کار بسیار موفقی انجام داده است. بنابراین، نگاه ما به گیمینگ این‌گونه است که، اول از همه، ما بزرگترین ناشر هستیم.

بنابراین، با رویکردی مشابه آنچه در مورد برنامه آفیس انجام دادیم، ما می‌خواهیم یک ناشر فوق‌العاده باشیم. ما در همه جا و روی همه پلتفرم‌ها حضور خواهیم داشت. می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که چه روی کنسول‌ها، چه کامپیوترهای شخصی، چه موبایل، چه گیمینگ ابری یا تلویزیون، گیمرها در همه جا از بازی‌ها لذت ببرند.

این مدیرعامل در ادامه به بحث درباره برنامه‌های مایکروسافت برای کنسول ایکس باکس بعدی خود پرداخت و اشاره کرد که مایکروسافت می‌خواهد آن را به کسب‌وکار کامپیوترهای شخصی خود نزدیک‌تر کند. طبق گزارش‌ها، ایکس باکس نسل بعدی یک سیستم ترکیبی (هیبریدی) خواهد بود که قادر به اجرای بازی‌های کامپیوتر شخصی از فروشگاه‌های متعددی مانند استیم و اپیک گیمز است.

ما می‌خواهیم در بخش سیستم، هم روی کنسول و هم روی کامپیوتر شخصی، کارهای نوآورانه‌ای انجام دهیم. به نوعی جالب است که مردم کنسول و کامپیوتر شخصی را دو چیز متفاوت می‌دانند. ما کنسول را ساختیم چون می‌خواستیم یک کامپیوتر شخصی بهتر بسازیم که بتواند برای گیمینگ عملکرد مناسبی داشته باشد. بنابراین من می‌خواهم در برخی از این باورهای مرسوم بازنگری کنم.

اما در نهایت، کنسول تجربه‌ای بی‌همتا دارد. عملکردی ارائه می‌دهد که بی‌نظیر است و به نظرم، سیستم را به جلو می‌برد. بنابراین من واقعاً مشتاقانه منتظر کنسول بعدی و تجربه گیمینگ بعدی روی کامپیوتر شخصی هستم.

در پایان، نادلا نظراتی را که مت بوتی، رئیس بخش بازی‌های ایکس‌باکس، هفته گذشته بیان کرده بود، تکرار کرد. بوتی ادعا کرده بود که بزرگترین رقیب ایکس‌باکس یک کنسول دیگر نیست، بلکه تیک‌تاک و فیلم‌ها هستند.

ما شاید مجبور شویم رسانه‌های تعاملی جدیدی ابداع کنیم، زیرا در نهایت، رقیب صنعت گیمینگ، دیگر بازی‌ها نیستند. رقیب گیمینگ، ویدیوهای کوتاه است. بنابراین اگر ما به عنوان یک صنعت، هم در نحوه تولید، هم در محصولی که تولید می‌کنیم، و هم در طرز فکرمان درباره توزیع و مدل اقتصادی، به نوآوری ادامه ندهیم، دچار مشکل می‌شویم. بهترین راه برای نوآوری، داشتن حاشیه سود مناسب است، زیرا این راهی است که می‌توانید بودجه لازم برای آن را تأمین کنید.

به نظر می‌رسد نادلا، باور دارد که در جنگ جلب توجه و وقت آزاد مخاطبین، چیزی که سودآوری این صنعت را تهدید می‌کند، پلتفرم‌های سرگرمی مانند تیک‌تاک‌ هستند که ساعت‌ها از وقت مخاطبین را از آن خود کرده‌اند. این نظر، به روش‌های مختلف قابل تفسیر است، اما بدون شک سیگنالی قوی از آنچه قرار است مایکروسافت در بخش گیمینگ خود دنبال کند، ارسال می‌کند.

source

توسط elmikhabari.ir