منتقدان نظرات خودشان درباره فصل چهارم سریال The Witcher را بیان کردند و نمرات پایینی به این فصل دادهاند.
فصل چهارم سریال The Witcher از راه رسیده و طرفداران دنیای فانتزی نتفلیکس بار دیگر به سرزمین قاره بازگشتند. این مجموعه که بر اساس رمانهای نویسنده لهستانی آندژی ساپکوفسکی ساخته شده، ماجراجوییهای گرالت از ریویا، ینفر از ونگربرگ و پرنسس سیری را در جهانی پر از جادو، هیولا و سیاست دنبال میکند.
در این فصل، لیام همسورث برای نخستین بار در نقش گرالت ظاهر میشود و جایگزین هنری کویل شده است. فصل چهارم که در تاریخ ۳۰ اکتبر ۲۰۲۵ در نتفلیکس منتشر شد، شامل هشت قسمت است و ادامه مستقیم رویدادهای فصل پیشین را روایت میکند، جایی که سرنوشت سه قهرمان اصلی بهطور غیرقابلپیشبینی در هم تنیده میشود.
تاکنون در وب سایت راتن تومیتوز ۱۷ نقد برای فصل چهارم سریال The Witcher منتشر شده که امتیاز ۵۳ درصد را برای آن به همراه داشته است. در وب سایت متاکریتیک نیز امتیاز ۶۰ از صد برای این سریال به ثبت رسیده که بر اساس ۱۵ نقد منتشر شده برای آن در این وب سایت است. در ادامه نظر منتقدان درباره این سریال را مشاهده میکنید.
نظر منتقدان درباره فصل چهارم سریال The Witcher
- راتن تومیتوز | ۱۷ نقد – امتیاز ۵۳ درصد
- متاکریتیک | ۱۵ نقد – امتیاز ۶۰ از صد

«۹۰/۱۰۰ Collider | منتقد: کارلی لین»
لیام همسورث در طول هشت قسمت فصل توانسته شخصیت گرالت را به شیوهی خودش بازآفرینی کند. با این حال، فصل چهارم نشان میدهد که سریال The Witcher دیگر فقط دربارهی یک شخصیت نیست. آنیا شالوترا در نقش ینیفر جایگاه خود را در فهرست بهترین قهرمانان زن آثار فانتزی تثبیت کرده و فریا آلن نیز تسلط چشمگیری بر نقش سیری دارد.
«۸۰/۱۰۰ Variety | منتقد: آرامیده تینوبو»
اگرچه قسمت پنجم با عنوان The Joy of Cooking بیشتر جنبهی قسمت پرکن دارد تا اینکه داستان را به جلو حرکت بدهد اما سایر قسمتهای فصل با ریتمی مناسب، لحنی دقیق و زمان کافی برای هر سه شخصیت اصلی پیش میروند. روایت گستردهی افسانهای سریال به شکلی جذاب و قابلفهم درهمتنیده شده است، بدون آنکه بیش از حد شلوغ یا خستهکننده به نظر برسد.
«۷۵/۱۰۰ Paste Magazine | منتقد: لیسی بافر»
بهنظر میرسد باید پذیرفت که این آزمایش یعنی جایگزینی بازیگر نقش گرالت موفقتر از چیزی از آب درآمده که بیشتر ما انتظار داشتیم. در این بخش از داستان بر اساس رمانهای آندژی ساپکوفسکی، حضور ینیفر در رویدادها کمرنگ است، بنابراین خط داستانی او در این فصل تقریباً کاملاً تازه نوشته شده و این بخش فوقالعاده است.
«۷۰/۱۰۰ IGN | منتقد: مت فولر»
لیام همسورث در اینجا مأموریتی دشوار بر عهده دارد، اما نتیجه رضایتبخش است. در واقع، بهترین داستان این فصل به ینیفر تعلق دارد، بنابراین دیگر نیازی نیست برای کشش داستان به گرالت تکیه کنید. بخشهای مربوط به سیری ضعیفترین بخشهای فصل هستند، اما بهاندازهای نیستند که تأثیر کلی سریال را از بین ببرند.
«۶۰/۱۰۰ RogerEbert.com | منتقد: کلینت ورثینگتون»
هنوز هم چیزهای زیادی برای لذت بردن وجود دارد؛ از شوخیهای گاهبهگاه یاسکیر گرفته تا نبرد با هیولاها که هر از گاهی یادآور جذابیت دو فصل نخست میشوند. با این حال، واضح است که سریال تا حدی از نفس افتاده، چرا که بازیگر جدید هنوز نتوانسته از زیر سایهی سنگین هنری کویل بیرون بیاید و داستان نیز درگیر شاخههای بیش از حدی شده است.
«۶۰/۱۰۰ Screen Rant | منتقد: فیلیپه رانجل»
همهچیز در نقطهی جوش به هم میرسد، جایی که خطوط داستانی گرالت، سیری و ینیفر در یک اتحاد مؤثر با هم تلاقی میکنند و به فینالی پر از اکشن منتهی میشوند. سریال زمانی در بهترین حالت خود قرار دارد که این سه شخصیت کنار یکدیگرند و این حقیقت با حضور گرالتِ لیام همسورث همچنان برقرار است.
«۵۰/۱۰۰ Slashfilm | منتقد: دبوپریا دوتا»
در پایان، سریال The Witcher چند رویداد مهم از رمانها را زمینهسازی میکند، اما تأثیر این نقاط عطف آشنا کُند و بیرمق است، مانند شمشیری که سالها تیز نشده است. دنیایی که ساپکوفسکی خلق کرده ظرفیت عظیمی دارد، اما اقتباس نتفلیکس در فصل چهارم آن را هدر داده است، ضعیفترین فصل مجموعه تا امروز.
«۴۰/۱۰۰ The Guardian | منتقد: سارا دمپستر»
لحن سریال همچنان ناپایدار است؛ مدام بین حالوهوای تاریک و جدی شبیه سریال Game of Thrones و فضای سبک و ماجراجویانهی سریالهای دههی ۹۰ در نوسان است، جایی که قهرمان از شهری به شهر دیگر میرود، بیگناهان را نجات میدهد و در نهایت درسی دربارهی دوستی میآموزد.
«۴۰/۱۰۰ The Independent | منتقد: نیک هیلتون»
در نهایت، سریال The Witcher همچنان ظاهری ارزان دارد و حالا که کویل دیگر در آن حضور ندارد، محدودیتهای بازیگری بیش از هر زمان دیگری آشکار شده است.
source
