به گفتهی ریس الیوت از Alinea، جامعهی بازیکنان کالاف دیوتی بهطور سنتی تمرکز بیشتری روی کنسولها دارد، درحالیکه بتلفیلد بیشتر بین بازیکنان پی سی محبوب است. او CoD را «یک غول چندپلتفرمی با پایگاه فروش بسیار فراتر از بازار استیم و پیسی» توصیف میکند:
«Call of Duty هر سال توسط جامعهی جهانیاش در کنسولها و کامپیوتر خریداری میشود؛ بازیکنهایی که از روی عادت یا وفاداری برند، همیشه نسخهی جدید را میخرند. جامعهی بازیکنان کژوال CoD چندین برابر بتلفیلد است، و اتصال مداومش با Warzone باعث میشود میلیونها کاربر دائماً در معرض تبلیغات و همکاریهای درون بازی قرار بگیرند.»
الیوت اضافه میکند که حتی اگر بازی Call of Duty: Black Ops 7 برای رسانهها و طرفداران دوآتشه هیجانانگیز نباشد، مقیاس عظیم اکوسیستم کال آو دیوتی از طریق همکاریهای پلتفرمی، تبلیغات متقاطع و چرخههای محتوایی عملاً تضمین میکند که بازی در زمان عرضه به فروش بالایی برسد. در مورد آیندهی رقابت میان دو شوتر بزرگ صنعت، او معتقد است که اگرچه Battlefield 6 در حال حاضر دوران خوبی را تجربه میکند، اما قدرت برند و شتاب فرنچایز CoD احتمالاً باعث میشود در بلندمدت دوباره پیشی بگیرد.
source
