با توجه به موفقیت سوییچ ۲ در زمینه فروش، شرکت نینتندو تصمیم گرفته بیشتر منابعش را به توسعه بازی برای این کنسول اختصاص دهد و از سوییچ اصلی فاصله بگیرد.
در حالیکه کنسول سوییچ تنها با فروش نزدیک به ۱۰۰۰۰ دستگاه دیگر، به دومین کنسول پرفروش تاریخ تبدیل خواهد شد، شرکت نینتندو تصمیم دارد از این کنسول فاصله بگیرد و تمام تمرکزش را به سوییچ ۲ معطوف نماید. اخیراً یک بهروزرسانی در مورد روند توسعه بازیها منتشر شده که نشان میدهد این تغییرات شاید بسیار زودتر از آنچه که بیشتر مردم انتظار داشتند، رخ دهند. نینتندو در گزارشی که این هفته منتشر کرده، اطلاعات بیشتری در مورد عملکرد داخلی شرکت و آمارهای سهماههاش ارائه داده است. در این گزارش، نینتندو تأیید کرد از این پس، توسعه بازیهایش حول محور سوییچ ۲ اتفاق میافتد. نینتندو در بیانیهاش گفت:
از این پس، تمرکز ما روی توسعه محتوا برای کنسول نینتندو سوییچ ۲ خواهد بود و کسب و کارمان را حول این پلتفرم جدید گسترش خواهیم داد.
سوییچ ۲ کنسول جدید و برجستهای است و بعید نیست اگر این شرکت از همان ابتدا کاملاً روی آن تمرکز کرده باشد. این تمرکز احتمالاً از زمان عرضه کنسول و حتی پیش از آن آغاز شده بود. البته احتمالاً توسعه بازیها برای سوییچ اصلی همچنان ادامه دارد، اما از این پس تمرکز اصلی شرکت روی کنسول سوییچ ۲ خواهد بود.

احتمالاً هنوز هم آخرین بازیهای نینتندو برای سوییچ منتشر میشوند. به عنوان مثال بازی Metroid Prime 4: Beyond در هفتههای آینده برای این کنسول منتشر میشود و چندین عنوان دیگر نیز برای سال ۲۰۲۶ تایید شدند. با این حال، اظهارات آنها نشان میدهد از این پس، تمامی بازیهای تولید شده تحت برند نینتندو صرفاً برای سوییچ ۲ توسعه خواهند یافت و دیگر شاهد توسعه بین نسلی آثار، مانند Pokemon Legends: Z-A، نیستیم.
شاید کمی تعجبآور باشد میبینیم نینتندو روند کنار گذاشتن سوییچ را خیلی زود آغاز کرده، اما وقتی به آمار فروش سوییچ ۲ نگاه کنیم، تا حدودی دلیل این کار مشخص میشود. طبق گزارشها، ۸۴ درصد از خریداران سوییچ ۲، کاربرانی هستند که از سوییچ اصلی به این کنسول جدید مهاجرت کردند. این آمارها احتمالاً عاملی مهمی در تصمیم نینتندو برای تمرکز روی توسعه بازیهای سوییچ ۲ بودند. البته این تغییر استراتژیک صرفاً بر اساس این گزارشها نبوده و نخستین بازیهای کلیدی سوییچ ۲، مانند Mario Kart World و Donkey Kong Bananza، نیز از این استراتژی پیروی میکردند. طبیعتاً تمامی پروژههای در حال توسعه نینتندو، از جمله نسخههای جدید Mario یا عنوان بعدی Super Smash Bros، هم بر اساس همین رویکرد طراحی و تولید خواهند شد.
source
