او نوشت: «خیلی هیجان‌زده بودم که بالاخره [RDR2] رو بخرم، تا اینکه فهمیدم قیمتش در حساب همسرم کمتر است.» او سپس اسکرین‌شات‌هایی منتشر کرد که نشان می‌داد قیمت بازی در دو حساب مختلف با وجود شرایط کاملاً یکسان «همان منطقه، همان کنسول و همان ارز» متفاوت است. در تصاویر، قیمت نسخه‌ی Ultimate Edition برای یکی از حساب‌ها ۱۹.۹۹ دلار و برای دیگری ۱۴.۹۹ دلار نشان داده می‌شد که اختلافی آشکار به میزان ۵ دلار است.

سیستم قیمت‌گذاری پویا در صنعت بازی به این معنا است که فروشگاه از الگوریتمی محاسباتی برای تعیین قیمت هر کاربر استفاده می‌کند. این الگوریتم احتمالاً بر‌اساس فاکتورهایی مانند نوع بازی‌هایی که کاربر تجربه می‌کند، مدت زمان بازی، میزان هزینه‌های قبلی، مدت حضور در فهرست علاقه‌مندی‌ها و حتی الگوی خرید در تخفیف‌ها تصمیم‌گیری می‌کند.

به‌نظر می‌رسد سونی با جدیت قصد دارد این سیاست را ادامه دهد؛ سیاستی که اگرچه از منظر بازاریابی هوشمندانه است، اما می‌تواند بحث‌برانگیزترین تغییر در نحوه‌ی قیمت‌گذاری بازی‌ها طی سال‌های اخیر باشد.

source

توسط elmikhabari.ir