آی‌تی‌من– این روزها کسی نیست که نداند هوش مصنوعی چیست و تقریبا همه، از دانش‌آموز و دانشجو گرفته تا خانم‌های خانه‌دار، از آن استفاده می‌کنند. اما یکی از کاربردهای اصلی و پولساز این فناوری، جایی است که به عنوان یک دستیار هوشمند، وارد تیم‌های فروش و پشتیبانی کسب‌وکارها می‌شود. هدف اصلی دستیار هوش مصنوعی ایرانی در این بخش، این است که کارهای تکراری و دم‌دستی را از دوش کارمندان شما بردارد. اما دقیقا چطور این کار را انجام می‌دهد؟ با ما همراه باشید تا با مزایای آن در CRM آشنا شوید.
 

دستیار هوش مصنوعی ایرانی چیست و چه فرقی با نمونه‌های خارجی دارد؟

دستیار هوش مصنوعی ایرانی، یک برنامه کامپیوتری است که مخصوص ما ایرانی‌ها طراحی شده تا به زبان خودمان با او حرف بزنیم، سوال بپرسیم و کارهایمان را به او بسپاریم. این دستیارها مدام در حال یادگیری هستند و هر روز باهوش‌تر می‌شوند، به همین دلیل، گزینه‌ای عالی برای جایگزین کردن ابزارهای خارجی هستند که هم دسترسی به آن‌ها سخت است و هم معمولا هزینه‌ی زیادی دارند!

دستیار هوش مصنوعی ایرانی چیست

خب، شاید بپرسید فرق اصلی این دستیارهای ایرانی با نمونه‌های معروف خارجی چیست؟

 

چالش‌های استفاده از مدل‌های خارجی در سازمان‌های ایرانی

شاید به نظر برسد بزرگ‌‌ترین مشکل استفاده از هوش مصنوعی خارجی، فقط فیلتر بودن آن است! ولی چالش‌های جدی‌تری هم برای کسب‌وکارهای ایرانی وجود دارد:

  • باید هزینه این ابزارها را به دلار بدهید که با بالا و پایین رفتن قیمت دلار، خیلی گران تمام می‌شود. از طرفی، به خاطر تحریم‌ها نمی‌توانید مستقیم پول را واریز کنید.

    بیشتر این سرویس‌ها ایران را تحریم کرده‌اند، برای همین، مجبورید همیشه از VPN استفاده کنید که دردسرهای خاص خودش را دارد.

    ابزارهای خارجی به منابع اطلاعاتی ایران دسترسی ندارند و قوانین مالیاتی و بانکی ما را نمی‌دانند؛ برای همین، پاسخ‌هایشان در اکثر موارد اصلا قابل اعتماد نیست.

    وقتی اطلاعات حساس شما روی سرورهای خارجی ذخیره می‌شود، دیگر هیچ کنترلی روی امنیت و حفظ حریم خصوصی آن‌ها ندارید!

    مدل‌های خارجی هوش مصنوعی، نکته‌های ریز و جزئیات زبان و فرهنگ ما را خوب نمی‌فهمند و در برقراری ارتباط با مشتریان ایرانی، باگ‌های زیادی دارند!

    یک مشکل بزرگ مدل‌های خارجی، نداشتن پشتیبانی خوب برای ما ایرانی‌ها است. به خاطر تحریم، زبان متفاوت و اختلاف ساعت، گرفتن کمک سریع تقریبا غیرممکن است.

  •  

اهمیت پردازش زبان فارسی در مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

تصور کنید یک هوش مصنوعی وجود داشته باشد که زبان فارسی را با تمام زیر و بمش، دقیقا مثل خود ما ایرانی‌‌ها، بفهمد. یعنی صرفا کلمات را ترجمه نکند، بلکه لحن کلام، شوخی‌ها، ضرب‌المثل‌ها و اصطلاحات ما را هم درک ‌کند. طبیعتا، در چنین حالتی، مشتری حس خیلی بهتری دارد و احساس می‌کند دارد با یک آدم حرف می‌زند!

در این صورت، حتی اگر مشتری با لحن خودمانی هم صحبت کند، سیستم دیگر هنگ نمی‌کند و یک پاسخ منطقی و خوب ارائه خواهد داد.

از طرفی، این قابلیت کاربردی، به خود شما هم کمک می‌کند تا دقیق‌تر بفهمید مشتری چه می‌گوید، از چه چیزی شاکی است و کجای کارتان نیاز به اصلاح دارد.

 

چرا استفاده از دستیار هوش مصنوعی بومی برای CRM اهمیت دارد؟

بگذارید حرف آخر را همین اول بزنیم! یک دستیار هوش مصنوعی ایرانی دقیقا برای کسب‌وکار شما در ایران ساخته شده است. پس به جای اینکه خودتان و کارمندانتان را با ابزارهای خارجی که با شرایط کشور ما جور درنمی‌آیند درگیر و خسته کنید، ابزاری بخرید که زبان ما، فرهنگ مشتریان ایرانی و شرایط فنی اینجا را کاملا بشناسد.

چرا استفاده از دستیار هوش مصنوعی بومی برای CRM اهمیت دارد؟


امنیت اطلاعات و جلوگیری از خروج داده به خارج از کشور

اطلاعات مشتریان شما، همه چیز کسب‌وکارتان است. وقتی از یک ابزار ایرانی استفاده می‌کنید، تمام این اطلاعات روی سرورهای داخل کشور می‌ماند، یعنی خطر لو رفتن یا دزدیده شدن داده‌ها وجود ندارد و خیالتان راحت است که اطلاعاتتان جای دوری نمی‌رود و ایمن است.
 

سازگاری با زیرساخت‌‌ها و سیستم‌های سازمانی ایرانی

ابزارهای ایرانی چون برای همین اینترنت و شرایط کشور ما طراحی شده‌اند، خیلی راحت و بی‌دردسر به نرم‌افزارهای دیگر مجموعه شما (مثل حسابداری یا سایت فروش) وصل می‌شوند. در نتیجه، دیگر خبری از کلنجار رفتن با مشکلات فنی و ناسازگاری‌های عجیب و غریب نیست و کارها راحت‌تر پیش می‌روند.
 

کاهش هزینه‌های پیاده سازی و پشتیبانی

پرداخت دلاری برای ابزارهای خارجی، تازه اول راه است. باید به یک شرکت واسطه پول بدهید، برای دور زدن تحریم‌ها هزینه کنید و… . اما دستیار ایرانی این دردسرها را ندارد، به ریال پول می‌دهید، پشتیبانی دم دستتان است و خبری از تحریم هم نیست!
 

مزایای کاربردی دستیار هوش مصنوعی ایرانی برای تیم پشتیبانی و فروش

هدف اصلی هوش مصنوعی ایرانی، این است که کارهای تیم فروش و پشتیبانی شما را سریع‌تر و راحت‌تر کند؛ به این شکل که کارهای دم‌دستی را خودش انجام می‌دهد تا تیم شما وقتش را صرف کارهای پولسازتر کند، یعنی بستن قراردادهای بیشتر و توسعه کسب و کار! اما چگونه؟
 

  • اول از همه، این دستیار به صورت خودکار و ۲۴ ساعته به سوال‌های همیشگی مشتریان جواب می‌دهد.

    به تماس‌های ضبط شده گوش می‌دهد و تمام نکات مهم آن‌ها را بیرون می‌کشد.

    مشتری‌های احتمالی که واقعا قصد خرید دارند را شناسایی می‌کند و آن‌ها را به تیم فروش معرفی خواهد کرد تا وقت کارمندان فقط صرف مشتری‌های جدی‌تر شود.

    با بررسی خریدهای قبلی هر مشتری، برایش پیشنهادات و پیام‌های شخصی‌سازی‌شده می‌فرستد!

    کارهایی مثل ثبت تک‌تک مشتری‌ها در CRM یا ارسال ایمیل‌های مشابه را به طور کاملا اتوماسیون انجام می‌دهد.

    مزایای کاربردی دستیار هوش مصنوعی ایرانی




  •  


کاربردهای عملی هوش مصنوعی بومی در CRM سازمانی

از حرف و تئوری که بگذریم، در این بخش می‌خواهیم ببینیم این ابزار در میدان عمل دقیقا چه کارهایی انجام می‌دهد.
 

گوش دادن و تحلیل هوشمند تماس‌ها

 این سیستم همه مکالمات را به نوشته تبدیل می‌کند و بعد بررسی می‌کند؛ مثلا، می‌فهمد که مشتری راضی بوده یا شاکی و کارمند شما چطور با او صحبت کرده است. 
 

خودکار کردن فروش و تبلیغات

 این سیستم به طور هدفمند تلاش می‌کند تا ببیند چه کسی یک محصول را دیده ولی نخریده و خودش در بهترین زمان یک ایمیل یادآوری با یک تخفیف کوچک برایش می‌فرستد. 
 

جواب دادن سریع به مشتری‌ها

وقتی یک مشتری از هر راهی (ایمیل، پیامک، شبکه‌های اجتماعی) پیامی می‌فرستد، هوش مصنوعی می‌تواند آن را بخواند، موضوعش را تشخیص بدهد (مثلا سوال است یا شکایت)، خودش یک تیکت پشتیبانی در سیستم CRM باز کند و آن را به مسئول مربوطه بفرستد. حتی اگر سوال مشتری تکراری باشد، خود سیستم جواب آماده را برایش می‌فرستد! 
 

آشنایی با دستیار هوش مصنوعی ایرانی جولیو

حالا که با کاربردهای هوش مصنوعی آشنا شدید، می‌خواهیم یک ابزار ایرانی و کامل را به شما معرفی کنیم: جولیو. همین ابتدا لازم است بگوییم که جولیو را با ربات‌های چت ساده اشتباه نگیرید!

جولیو، یک دستیار هوش مصنوعی قدرتمند ایرانی است که کاملا با نرم‌افزار CRM جولیو جفت‌وجور شده تا کارهای شما را به مراتب راحت‌تر کند. با جولیو، دیگر لازم نیست نگران انجام کارهای روتین در بخش فروش، بازاریابی و مدیریت مشتریان باشید؛ چون این دستیار هوشمند همه امور را به شکل کاملا خودکار جلو می‌برد.

به عنوان مثال، می‌تواند تمام مکالمه‌های تلفنی را گوش بدهد و به متن تبدیل کند تا بفهمید مشتریان شما بیشتر چه می‌خواهند. می‌تواند نوشته‌های شما را به صدا تبدیل کند، مثلا برای ساختن پیام‌های صوتی خوشامدگویی. حتی می‌تواند از روی عکس یک کارت ویزیت یا یک فایل، اطلاعات مشتری را به تنهایی بخواند و مستقیم وارد سیستم کند تا شما دیگر درگیر وارد کردن دستی اطلاعات نشوید!

البته، این‌ها تنها گوشه‌ای از امکانات و قابلیت‌های بی‌نظیر دستیار هوش مصنوعی ایرانی جولیو است. برای اینکه بیشتر با جولیو و قابلیت‌هایش آشنا شوید و یک مشاوره تخصصی و رایگان بگیرید، کافی است به وب‌سایت رسمی جولیو سر بزنید. کارشناسان این مجموعه آماده‌اند تا در اولین فرصت به سوالات شما پاسخ دهند.

 

نتیجه‌گیری: آینده دستیارهای هوش مصنوعی در سازمان‌های ایرانی

آینده کسب‌وکارهای ایرانی به طور عجیبی به استفاده از هوش مصنوعی گره خورده است و عقب ماندن از این غافله ممکن است به قیمت نابودی حرفه شما تمام شود! برای اینکه کسب‌وکارتان از بقیه عقب نماند، چاره‌ای ندارید جز اینکه از دستیار هوش مصنوعی استفاده کنید.

با توجه به تمام چالش‌هایی که مدل‌های خارجی دارند و مزیت‌های بزرگی که ابزارهای ایرانی مثل جولیو به شما می‌دهند، پیشنهاد قاطع ما این است که خودتان را درگیر دردسرهای ابزارهای خارجی نکنید و مستقیم به سراغ یک دستیار هوشمند ایرانی بروید.

خلاصه اینکه، اصلا این موضوع را دست کم نگیرید و همین امروز به فکر تهیه یک دستیار هوش مصنوعی قدرتمند برای سازمان یا کار خود باشید تا از رقیبانتان جلو بزنید!

 

سلب مسئولیت : این مقاله رپورتاژ آگهی جنبه تبلیغاتی دارد و رسانه روزنامه فناوران اطلاعات، مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد.
 
 

source

توسط elmikhabari.ir