حتی با وجود آنکه کنسول نینتندو سوییچ ۲ میزبان بازیهای بزرگ و پرطرفدار third-party مانند Cyberpunk 2077 و Elden Ring شده است و به لطف قدرت بیشتر خود توانسته این آثار را پشتیبانی کند، رجی فیلز-ایمه (Reggie Fils-Aimé)، رئیس پیشین Nintendo of America، باور دارد که این شرکت هرگز خود را بهعنوان رقیب مستقیم پلی استیشن معرفی نخواهد کرد. او در مصاحبهای با نشریه The Game Business توضیح داده است که چنین رویکردی در ذات نینتندو وجود ندارد.
فیلز-ایمه در این گفتوگو دربارهی اینکه آیا سوییچ ۲ میتواند بستری مناسب برای بازیهای بزرگ AAA ترد پارتی باشد یا خیر، صحبت کرده است. او یادآور میشود که این نخستین بار نیست که چنین بازیهایی روی کنسولهای نینتندو عرضه میشوند، اما واقعیت این است که تعداد کمی از بازیکنان Call of Duty: Black Ops 2 را روی Wii U تجربه کردند.
فیلز-ایمه توضیح میدهد:
من کاملاً معتقدم که سوییچ ۲ میتواند بهعنوان یک پلتفرم مناسب عمل کند. با این حال، این موضوع به معنای آن نیست که نینتندو قصد دارد بهطور مستقیم با پلی استیشن وارد رقابت شود. بهصراحت باید گفت که نینتندو هرگز خود را رقیب مستقیم پلی استیشن معرفی نخواهد کرد، زیرا چنین رویکردی در ماهیت و شیوهی تفکر این شرکت وجود ندارد و بخشی از DNA تجاری آن محسوب نمیشود. با این وجود، نینتندو از حضور جدیدترین محتواهای مورد علاقهی بازیکنان اصلی، مانند Assassin’s Creed یا Call of Duty، بر روی پلتفرم خود استقبال خواهد کرد. همچنین من باور دارم که برای این دسته از بازیها، بازیکنان زیادی در میان کاربران نینتندو وجود دارند.
فیلز-ایمه اضافه میکند که «کلید اصلی» چیزی است که تیم نینتندو هر روز به آن فکر میکند: اطمینان از اینکه توسعهدهندگان بازیهای ترد پارتی ابزارهای لازم را در اختیار دارند تا بتوانند بهترین نسخهی بازیهای خود را روی سوییچ ۲ عرضه کنند.

او در این رابطه میگوید:
نینتندو هنگام طراحی سختافزار خود به این فکر نمیکند که آخرین تراشهی گرافیکی یا جدیدترین پردازنده را بهکار گیرد، زیرا این شیوهی تفکر آنها نیست. پردازندهی سوییچ ۲ از قابلیتهای گستردهای برخوردار است و به همین دلیل تمرکز اصلی بر استفادهی مؤثر از نرمافزارهای میانافزار (Middleware) و ارائهی آموزشهای لازم به توسعهدهندگان بازیهای ترد پارتی قرار دارد تا بتوانند بهترین نسخهی بازیهای خود را برای این پلتفرم عرضه کنند.
این تغییر رویکرد به سمت «میانافزار» پیشتر نیز مشاهده شده است. رندی پیچفورد (Randy Pitchford)، مدیرعامل Gearbox، پیشتر گفته بود که نینتندو سوییچ ۲ برای ساخت نسخهی Borderlands 4 تجربهای لذتبخش بوده است. هرچند این نسخه برای اعمال اصلاحات بیشتر با تأخیر مواجه شده، اما پیچفورد پیشتر از این سیستم تعریف کرده و گفته بود:
بهعنوان یک توسعهدهنده بازی، این فوقالعاده است.
فیلز-ایمه در ادامه به یکی از نکاتی اشاره میکند که همیشه او را شگفتزده کرده و میگوید:
توسعهدهندگان نینتندو در ساخت بازیهای خود بسیار کارآمد هستند. مثلا بازیهای بزرگی مانند Tears of the Kingdom، وقتی به حجم فایل نگاه میکنید، تقریباً نصف آن چیزی است که یک توسعهدهنده دیگر تولید میکند.
او حرفهایش را اینگونه به پایان میرساند:
این موضوع نتیجهی کارآمدی بالای نینتندو در استفاده از سیستمهای خود است؛ کارآمدیای که باید با توسعهدهندگان بازیهای ترد پارتی نیز به اشتراک گذاشته شود تا آنها بتوانند محتوای باکیفیت خود را حتی اگر جدیدترین نسخه نباشد و کمی عقبتر باشد، بر روی سوییچ ۲ عرضه کنند و به موفقیت دست یابند.
source
