تهیهکننده اجرایی XDefiant توضیح داد: «شایعه بلومبرگ را دیدم که ادعا میکرد ما قبل از تغییر مسیر به سمت XDefiant روی یک بازی Splinter Cell جدید کار میکردیم. میتوانم بگویم که این درست نیست. وقتی به یوبیسافت آمدم، آنها یک سال گذشته را صرف توسعه پروژهای کرده بودند که بسیار جاهطلبانه بود، اما برای پیدا کردن جذابیت آن همچنان تلاش میکردند. این پروژه یک بازی Splinter Cell نبود.
من توسعه آن را لغو کردم و به تیم اجازه دادم تا ایدههای خود را برای توسعه بازی ارائه دهند. ایدههای جالبی وجود داشت، اما احساس کردم که مقیاس و دشواری توسعه برخی از آنها زیاد است؛ بنابراین به ایده ساخت یک بازی آرنا-شوتر پایبند ماندیم و به سرعت موارد جذابی درون آن کشف کردیم.
بنابراین باید تاکید کنم که ما هرگز ساخت بازی جدید Splinter Cell را بهخاطر توسعه XDefiant کنار نگذاشتیم. شاید قبل از اینکه من به آنجا بروم، به کار روی Splinter Cell فکر میکردند، اما در مدتی که من آنجا بودم، هرگز چنین چیزی رخ نداد. تجربه من از همکاری با یوبیسافت نشان داد که آنها نسبت به ایدههایی که هر استودیو تمایل به انجام آن دارد، منعطف هستند که این عالی بود. بااینحال اگر اجازه استفاده از انجینهای خارجی را داشتیم، شرایط بهتر میشد.»
ادعای اخیر نیک هرمان روی این موضوع تمرکز داشت که یوبیسافت دیگر به ایدهها و تلاش تیمهایی که روی بازی کار میکردند، اهمیت نمیداد. هرمان حدود یک سال قبل از ورود مارک روبین یوبیسافت را ترک کرد. لازم به ذکر است که طبق گزارشها، ناشر فرانسوی همچنان روی ریمیک نسخه اول سری Splinter Cell کار میکند و در برنامه دارد تا آن را در سال ۲۰۲۶ منتشر کند.
source