با توجه به اینکه نسخه بعدی Mass Effect احتمالا تا پایان این دهه میلادی منتشر می‌شود، نگاه‌ها به سمت بازی The Expanse: Osiris Reborn جلب شده تا جای خالی آثار BioWare را پر کند. تاکنون عملکرد این پروژه امیدوارکننده بوده چون استودیوی Owlcat Games از «لروی چیاو» فضانورد پیشین ناسا برای مشاوره درباره زندگی در فضا و حرکت در بیرون سفینه‌ها استفاده کرده است.

یکی از بزرگ‌ترین ترس‌ها هنگام خروج به فضای باز، رها شدن و شناور شدن در خلا است. «چیاو» توضیح داده خدمه معمولا از طناب‌های ایمنی استفاده می‌کنند اما این روش در یک بازی واکنشی مانند Osiris Reborn چندان کارآمد نیست. او گفت «کفش‌های مغناطیسی راه‌حل خلاقانه‌ای برای حفظ واقع‌گرایی و در عین حال امکان واکنش سریع هستند».

فضا تاثیر زیادی بر سلاح‌ها از جمله لگد، بالستیک و مهم‌تر از همه صدا دارد. در شرایط واقعی تقریبا هیچ صدایی وجود ندارد اما «سرگئی ایبوگ» مدیر بخش صدا The Expanse در استودیو گفت:

در خلا بازی ما بیشتر از آنچه فضانوردان می‌شنوند صدا وجود دارد اما بسیار کمتر از جو زمین است. آنچه شنیده می‌شود همان چیزی است که شخصیت احساس می‌کند؛ نفس کشیدن، ارتباطات، لرزش‌ها. تنش باقی می‌ماند و ترس هم ادامه دارد.

تماشای ویدیو از یوتیوب

The Expanse

زندگی در سفینه به اندازه نبرد اهمیت دارد و بخش زیادی از آن به غذا مربوط می‌شود. «یولیا چرنینکو» تهیه‌کننده طراحی بازی The Expanse گفت برای ساختن فضای درست روی کوچک‌ترین جزئیات تمرکز کردند. زندگی در فضا طعم‌ها را تغییر می‌دهد. فضانوردان اغلب به ادویه‌ها نیاز دارند تا دوباره چنین حس‌هایی را تجربه کنند.

تاکنون رویکرد استودیوی Owlcat در تبدیل فضای علمی‌تخیلی واقع‌گرایانه The Expanse به قالب بازی ویدئویی موفق بوده است. عنوان Osiris Reborn هنوز تاریخ انتشار ندارد و برای ایکس باکس سری ایکس و اس، پلی استیشن ۵ و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

source

توسط elmikhabari.ir