جایی که آمار نگران‌کننده‌تر می‌شود، مقایسه با Call of Duty: Black Ops 6 است. طبق گزارش، فروش نسخه‌ی فیزیکی و دیجیتالی بازی Call of Duty: Black Ops 7 نسبت به نسخه سال گذشته بیش از ۵۰ درصد کاهش داشته است. نکته اینجا است که Black Ops 6 نیز هم‌زمان روی ایکس باکس گیم پس در دسترس بازیکنان بوده است؛ بنابراین کاهش فروش را نمی‌توان فقط به حضور بازی روی سرویس اشتراکی نسبت داد.

با وجود تمام این افت‌ها، بازی بازی Call of Duty: Black Ops 7 همچنان پرفروش‌ترین بازی اروپا در هفته‌ی انتشار (تا ۱۶ نوامبر) از نظر تعداد نسخه و درآمد بوده است. در همین بازه بازی Battlefield 6 در رتبه‌ی چهارم قرار گرفته است. با وجود کاهش معنادار فروش، مجموعه‌ی Call of Duty هنوز هم یکی از ماشین‌های درآمدزای صنعت بازی محسوب می‌شود.

با‌این‌حال افت قابل‌توجه آمار در سال‌های اخیر این سؤال را ایجاد می‌کند که بازیکنان واقعاً کمتر مشتاق تجربه‌ی قسمت‌های جدید شده‌اند یا بخش بزرگی از مخاطبان صرفاً به‌سمت گیم پس کوچ کرده‌اند؟ پاسخ این سؤال احتمالاً مسیر استراتژی آینده‌ی مایکروسافت و اکتیویژن در قبال این فرنچایز ۲۲ ساله را مشخص خواهد کرد.

source

توسط elmikhabari.ir