برای ۴۰ سال، Imagine Entertainment عملاً مترادف با برایان گریزر و ران هاوارد، بنیان‌گذاران این شرکت بوده است و حتی با وجود اینکه آن‌ها همچنان در رأس شرکت رسانه‌ای که ایجاد کرده‌اند حضور دارند، تیمی از مدیران جوان‌تر را قادر ساخته‌اند تا به آن‌ها در رشد کسب‌وکار فیلم و تلویزیون کمک کنند و همزمان به شکل جدی‌تری وارد حوزه مستندها و محتوای برند شده‌اند.

جاستین ویلکس، که در ۲۰۲۳ به ریاست Imagine Entertainment منصوب شد، می‌گوید: «ما واقعاً به این نسل بعدی رهبری افتخار می‌کنیم.»‌ این گروه شامل جب برودی، رئیس Imagine Features، که در ۲۰۲۴ از امبلین به این شرکت پیوست؛ سارا برنشتاین، رئیس Imagine Documentaries، که در ۲۰۱۸ برای راه‌اندازی این بخش از HBO به Imagine آمد؛ و مارک گیلبار، رئیس Imagine Brands، IP و Partnerships و آماندا فارند، معاون اجرایی برندها و توسعه کسب‌وکار، که به ترتیب در ۲۰۱۸ و ۲۰۲۳ به شرکت پیوستند تا روابط آن با شرکت‌های بزرگ که به دنبال راه‌های نوآورانه برای ارتقای جایگاه خود هستند، تقویت شود.

آن‌ها مأموریت دارند تا در چشم‌انداز تغییر یافته هالیوود حرکت کنند؛ جایی که سرویس‌های استریم به شکل غالب نحوه تماشای فیلم‌ها و سریال‌ها را تعیین می‌کنند و ابزارهای جدیدی مانند هوش مصنوعی در حال تهدید به بازتعریف تولید و درآمدزایی در حوزه سرگرمی هستند.

ویلکس می‌گوید:

همیشه تکنولوژی‌های جدید بوده‌اند، درست است؟ سینمای دیجیتال، DVDها و انواع اخلال‌گرها. اما قدرت یک داستان بزرگ، همان چیزی است که همه در آینده به آن اشاره خواهند کرد. ما می‌خواهیم فیلم، سریال یا مستندی بسازیم که مردم را متحد کند، قهرمانان نادیده گرفته شده را جشن بگیرد، برادری و خواهری را تقدیر کند و وقتی تماشا را تمام می‌کنید، کمی حس بهتری نسبت به زمانی که شروع به دیدن آن‌ها کرده بودید، داشته باشید.

Imagine ابتدا با ساخت مجموعه‌ای گسترده از فیلم‌های انسان‌گرایانه که بسیاری از آن‌ها توسط هاوارد کارگردانی و توسط گریزر تولید شده بود، به شهرت رسید. این مجموعه شامل فیلم‌های محبوبی از Cocoon تا A Beautiful Mind است. این زوج هنوز هم به شکل عمیقی در اداره شرکت و ساخت فیلم‌های جدید مشارکت دارند. و آن‌ها همچنین مشتاق هستند تا داستان‌هایی را پیدا و توسعه دهند که بتوانند در یک اکوسیستم رسانه‌ای پراکنده به جمعیت وسیعی برسند.

هاوارد می‌گوید:

تماشاگران تغییر کرده‌اند. اما ما مشتاقیم بفهمیم آن‌ها به کجا می‌روند و ببینیم چگونه می‌توانیم با آن‌ها کار کنیم. قلب آنچه برای ما اهمیت دارد، درگیر کردن بینندگان در یک سفر احساسی است.

در حوزه تلویزیون، Imagine در حال حمایت از طیف گسترده‌ای از برنامه‌های اورجینال، همچنین بازسازی برخی از بزرگ‌ترین موفقیت‌های خود و برنامه‌های گفت‌وگو مانند My Next Guest Needs No Introduction With David Letterman است. برای پلتفرم Peacock، این شرکت کمدی The ‘Burbs را تولید می‌کند؛ با حضور کی‌کی پالمر و جک وایت‌هال به عنوان یک زوج متأهل که به یک محله خانوادگی نقل مکان می‌کنند و متوجه می‌شوند پشت ظاهر مرتب و دوست‌داشتنی محله، چیز شومی نهفته است. ویلکس می‌گوید: «این داستان از منظر یک زن سیاه‌پوست روایت می‌شود. بنابراین داستان مشابه فیلم تام هنکس است، اما آن را وارونه می‌کند.»

رهبران Imagine Entertainment درباره Spaceballs 2، بازسازی ۲۴ و ساخت فیلمی در دل یک نهنگ صحبت کردند - گیمفا

Imagine همچنین پیتر برگ و جیسون کاتیمز را متقاعد کرده است تا با بازسازی Friday Night Lights به دنیای ورزش‌های دبیرستانی بازگردند.‌ ویلکس می‌گوید:

نسخه جدید در شهری در تگزاس رخ می‌دهد که یک گردباد آن را ویران کرده و جامعه باید بازسازی شود. همه این‌ها موضوعاتی هستند که امروز بسیار مرتبط‌اند. شما نگاه کنید به سیلاب‌هایی که نه چندان دور در تگزاس رخ داد. به نظر می‌رسید این دلیلی است برای بازگشت به این آیپی و خلق داستانی جدید.

ویلکس معتقد است که زمان بازگشت ۲۴، که در اوایل دهه ۲۰۰۰ به یک پدیده تبدیل شد، فرا رسیده است. او می‌گوید: «فعلاً کمی غیررسمی است، اما اگر به روسیه، اوکراین و صحنه اروپا نگاه کنید، جهان به جک باور نیاز دارد.»

هنوز مشخص نیست که باور در قالب یک سریال با دشمنان مبارزه خواهد کرد یا در قالب فیلم. اگر او مسیر فیلم بلند را انتخاب کند، ممکن است یکی از بزرگ‌ترین ریسک‌های خود را تجربه کند. صنعت فیلم با موانع شدیدی روبرو است؛ گیشه هنوز به سطح پیش از پاندمی بازنگشته و استودیوها بیشتر منابع خود را روی فیلم‌های کمیک بوکی و اقتباس‌های بازی‌های ویدیویی متمرکز کرده‌اند. این‌ها نوع فیلم‌هایی نیستند که Imagine در تولید آن‌ها تخصص دارد (فیلم‌های این شرکت معمولاً پروژه‌هایی ۵۰ میلیون تا ۷۰ میلیون دلاری هستند که برای بزرگسالان ساخته می‌شوند). با این حال، این شرکت نزدیک به نیم‌ دوجین فیلم در مراحل مختلف تولید دارد. برودی می‌گوید آن‌ها توانسته‌اند با یافتن داستان‌هایی با جذابیت قوی، مشغول بمانند.

برودی می‌گوید: «باید منحصربه‌فرد باشید. باید متفاوت باشید. باید کاری انجام دهید که هیچ‌کس قبلاً ندیده باشد. آن‌ها باید پروژه‌های بزرگ و قابل بازاریابی باشند.» در مورد یکی از فیلم‌های آینده به نام Whalefall که اقتباسی از رمان دنیل کراوس است، داستان فیلم ترکیبی از Pinocchio و ۱۲۷ Hour است که در آن یک غواص توسط نهنگ بلعیده می‌شود و تنها ۶۰ دقیقه فرصت دارد تا فرار کند.

برودی می‌گوید:

اکثر فیلم در داخل شکم یک نهنگ اتفاق می‌افتد. نمی‌دانم که ۱۵ سال پیش می‌توانستیم چنین فیلمی بسازیم. اما در این لحظه می‌توانیم، چون این داستان بسیار متفاوت از هر چیزی است که تاکنون دیده شده.

همچنین یک فیلم زندگینامه‌ای درباره اسنوپ داگ توسط سازندگان ۸ Mile در دست تولید است، و فیلم How to Rob a Bank، یک تریلر سرقتی با حضور نیکلاس هولت، آنا ساوای، پیت دیویدسون و زوئی کراویتز به همراه فیلم جنگی Alone at Dawn با بازی آدام درایور که توسط هاوارد کارگردانی می‌شود، و فیلم Spaceballs 2، دنباله‌ای بر اثر فرقه‌ای محبوب مل بروکس در دست ساخت هستند. برودی می‌گوید: «در Spaceballs همه چیز درباره شادی و بازیگوشی است.»

تمام این فیلم‌ها به شکل اکران سینمایی عرضه خواهند شد، برخلاف The Mosquito Bowl که داستان یک بازی فوتبال است که در شب قبل از حمله اوکیناوا رخ داد و شامل ستاره‌های فوتبال سابقی بود که پس از پرل هاربر به تفنگداران دریایی پیوستند. این فیلم در نتفلیکس منتشر خواهد شد. برودی می‌گوید: «این نسخه‌ای عمیق از یک فیلم جنگی است.» تیم Imagine همچنین در حال بررسی موفقیت‌های گذشته برای بازسازی آن‌هاست.‌ برودی می‌گوید:

بحث‌هایی درباره اینکه با The Grinch چه کنیم وجود دارد. همچنین درباره Liar, Liar گفتگوهایی در جریان است. ما درباره بسیاری از این آیپی‌هایی که مالک آن هستیم، در حال بحث هستیم.

Imagine به شکل جدی وارد حوزه مستند شده و فیلم‌های تحسین‌شده‌ای درباره نمادهای فرهنگی مانند جولیا چایلد، جودی بلوم، باربارا والترز و لوتسیانو پاواروتی تولید کرده است. برنشتاین می‌گوید که هاوارد و گریزر از شبکه ارتباطی خود استفاده کرده‌اند تا افراد را تشویق کنند در این نگاه‌های صمیمانه به زندگی و حرفه‌شان شرکت کنند. برنشتاین می‌گوید:

ما برای دسترسی واقعاً تلاش زیادی می‌کنیم و معمولاً پروژه‌های شخصیت غیر مجاز انجام نمی‌دهیم. فکر نمی‌کنم با دید ‘این یک افشاگری است’ به آن نگاه کنیم. بلکه دیدگاه ما این است: ‘داستان خودت را به ما بگو.’

Imagine روی چند مستند نیز در حال کار است، از جمله دنباله روری کندی بر Downfall: The Case Against Boeing و پروژه‌ای بر اساس کتاب The Anxious Generation اثر جاناتان هایدت، که به افزایش نرخ بیماری‌های روانی در کودکان می‌پردازد. با این حال، شرکت از چالش‌های موجود در کسب‌وکار غیر داستانی مصون نبوده است. سرویس‌های استریم سرمایه‌گذاری زیادی در این حوزه کرده‌اند، اما با محدود شدن صنعت رسانه، کاهش‌هایی ایجاد شده است. برنشتاین می‌گوید آن‌ها نه تنها فیلم‌های کمتری سفارش می‌دهند، بلکه اصرار دارند این فیلم‌ها با بودجه کمتر ساخته شوند.او می‌گوید: «برای ما همیشه این است که فرصت‌ها در دل این تجمیع چیست.»

رهبران Imagine Entertainment درباره Spaceballs 2، بازسازی ۲۴ و ساخت فیلمی در دل یک نهنگ صحبت کردند - گیمفا

سقوط بخش کابلی و کاهش کسب‌وکار فیلم‌های سینمایی باعث شده تا شرکت‌هایی مانند Imagine سودآوری کمتری داشته باشند. این موضوع باعث شده Imagine تلاش زیادی برای یافتن منابع جدید درآمدی انجام دهد. این شرکت در زمینه محتوای برند پیشگام بوده و با شرکت‌هایی مانند کوکاکولا، P&G و فورد همکاری کرده است. پروژه‌ها از فیلم‌های کوتاه که برای شبکه‌های اجتماعی طراحی شده‌اند تا مستندهای بلند مانند The Day Sports Stood Still، نگاهی به تعطیلی جهانی ورزش‌های حرفه‌ای پس از کرونا که با همکاری نایک تولید شد، و Dads، بررسی پدر بودن که برایس دالاس هاوارد آن را با همکاری یونیلیور ساخت، متنوع بوده‌اند.

در هر دو مورد، برندها از سرمایه‌گذاری خود سود برده‌اند زمانی که فیلم‌ها به HBO و Apple TV+ فروخته شدند. شرکت‌ها همچنین در حال بررسی تبدیل محصولات خود به فیلم‌های داستانی هستند.‌ گیلبار می‌گوید: «پس از Barbie، شاهد علاقه روزافزون برندها به تجربه ساخت فیلم‌های داستانی بزرگ بوده‌ایم.»

در طول ۴۰ سال، این هاوارد و گریزر بوده‌اند که با یافتن و توسعه این نوع فیلم‌ها و برنامه‌ها، Imagine را سرپا نگه داشته‌اند. مایکل روزنبرگ، رئیس پیشین Imagine، می‌گوید:

هر دوی آن‌ها قدرت‌های فوق‌العاده متفاوتی به شراکت خود می‌آورند. اجازه بدهید با یک مثال ورزشی بگویم. کریم و مجیک خودشان عالی بودند، اما وقتی با هم بودند، ترکیبی بی‌نظیر ایجاد می‌کردند. همین امر در مورد ران و برایان نیز صدق می‌کند.

source

توسط elmikhabari.ir