بازی Dispatch یکی از شگفتی‌های سال ۲۰۲۵ به‌شمار می‌رود و توانسته استقبال کم‌نظیری را از سوی منتقدان و پلیرها به دست آورد. این بازی کمدی با موضوع فضای کاری ابرقهرمانان که به‌صورت اپیزودیک منتشر شده، از زمان عرضه در ماه اکتبر (مهر ۱۴۰۴) تا کنون بیش از دو میلیون نسخه فروش داشته است. موفقیت دیسپج نشان داده که مخاطبان پس از سال‌ها اشباع از آثار ابرقهرمانی، به تجربه‌ای متفاوت و خلاقانه نیاز داشته‌اند.

استقبال از بازی Dispatch باعث شده تا آثار ابرقهرمانی پیشین هم رشد چشمگیری در تعداد پلیرهای خود تجربه کنند. طبق آمار منتشرشده از وب‌سایت SteamDB شش بازی با محوریت قهرمانان مارول و دی‌سی پس از انتشار دیسپچ شاهد افزایش چشمگیری در تعداد پلیرها بوده‌اند. در این میان، بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales با رشد ۲۶۳ درصدی در بیشترین تعداد پلیرهای همزمان و ۳۹ درصدی در میانگین بازیکنان از اکتبر (مهر ۱۴۰۴) بهترین عملکرد را داشته است. سایر آثار موفق شامل موارد زیر هستند:

  • همه سه‌گانه بازی‌های Spider-Man اینسومنیاک
  • Marvel’s Midnight Suns
  • Batman Arkham Origins
  • Suicide Squad: Kill The Justice League

جالب است که بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy، با وجود شباهت‌های سبکی به Dispatch، از این موج استقبال بهره نبرده است.

دیسپچ توسط استودیوی AdHoc ساخته شده که متشکل از اعضای سابق تیم Telltale است. این موضوع باعث شده آثار قبلی Telltale هم جان تازه‌ای بگیرند. هشت بازی محبوب این استودیو، به‌ویژه سه عنوان The Walking Dead که هرکدام رشد بیش از ۲۰۰ درصدی در بازیکنان داشته‌اند، The Wolf Among Us و The Expanse و همین‌طور Batman و Tales from the Borderlands پس از انتشار دیسپج شاهد افزایش تعداد بازیکنان بوده‌اند.

موفقیت Dispatch اثر ارزشمندی است که نشان می‌دهد پایبندی به سبک منحصر‌ به‌ فرد و دوری از پیروی بی‌دلیل از ترندها می‌تواند مخاطبان را جذب کند. روند رشد اخیر در بازی‌های ابرقهرمانی و آثار تعاملی گرافیکی ثابت می‌کند که نوآوری و وفاداری به هویت، همچنان حرف اول را در جلب اعتماد بازیکنان می‌زند.

source

توسط elmikhabari.ir